تاثیر قطعی معدل در کنکور

تاثیر قطعی معدل در کنکور عقب گرد در عدالت گستری آموزشی است

در زیر بخشی از سخنان محسن پیرهادی، عضو هیأت رئیسه مجلس را قرار داده ایم:

  • ترازبندی سالیانه امتحانات‌نهایی و اختلاف بالای ترازها نسبت به سال قبل، امکان تنها یک بار ترمیم نمره، ایجاد فضای تقلب گسترده در حوزه‌های امتحان نهایی و ناتوانی آموزش و پرورش در اجرای صحیح امتحانات و همچنین تصحیح سلیقه‌ای و اختلاف نمرات بالای تصحیح کنندگان یک برگه امتحان از جمله ایرادات وارد بر تأثیر قطعی معدل است که ثمره‌ای جز تقویت نظام آموزش طبقاتی و دور شدن از اصل عدالت تحصیلی را ندارد.
  • متأسفانه مدارس ما کیفیت آموزشی یکسانی ندارند و حتی در پایتخت مدارس دولتی شمال و جنوب کیفیت آموزشی متفاوت است، آنچه از نتایج آزمون امتحانات نهایی دانش آموزان سراسر کشور بر می‌آید این است که کیفیت آموزشی در کل کشور و در مقیاس همه مدارس بسیار نا همگون و نامتوازن تر است، لذا دخیل کردن این سطح آموزش از طریق تأثیر قطعی معدل سبب کاهش شانس ورود دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار به دانشگاه‌ها می‌شود و مهجور شدن بیش از پیش این مناطق را به دنبال خواهد داشت.
  • برخی از تغییرات کنکور امسال نسبت به سال گذشته مثبت بوده که از آن جمله می‌توان به تخصصی‌تر شدن و حذف دروس عمومی اشاره کرد، اما دو مرحله‌ای شدن و تاثیر قطعی معدل در کنکور و در شرایطی که آموزش و پرورش امکان برگزاری عادلانه و دقیق امتحانات نهایی را ندارد، می‌تواند محل اشکال باشد. از همه اینها بدتر، نحوه اطلاع رسانی سازمان سنجش از تغییرات کنکور و ایجاد نگرانی در دانش آموزان و خانواده‌ها است.
پیشنهاد مطالعه  نحوه برگزاری کنکور 1404 و اتفاقات جدید آن
لینک کوتاه مقاله:
جدیدترین اخبار
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید