برگزاری کنکور ۱۴۰۳ به صورت الکترونیکی

برگزاری کنکور ۱۴۰۳ به صورت الکترونیکی

عبدالرسول پورعباس در خصوص جزئیات برگزاری کنکور سال آینده، روند برگزاری کنکور ۱۴۰۲ را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: امسال یک کنکور ویژه برای سازمان سنجش و داوطلبان را پشت سر گذاشتیم این آزمون در ۲ نوبت برگزار شد و دروس عمومی حذف شدند و سوابق تحصیلی نیز با تاثیر قطعی ۴۰ درصد اعمال شد.

وی افزود: با توجه به این تغییرات روند کنکور ۱۴۰۲ بسیار مثبت بود، البته کاستی‌هایی هم در حوزه سازمان سنجش و هم در حوزه آموزش و پرورش وجود داشت که باید آن را برای سال‌های آینده برطرف کنیم.

پورعباس در پاسخ به انتقاد مطرح شده از سوی مخالفان برگزاری کنکور به شیوه فعلی، در خصوص یکسان نبودن کیفیت آموزشی در سراسر کشور، می‌گوید: سازمان سنجش، کشور را به ۳ منطقه تقسیم کرد و هر منطقه سهمیه خاص خودش را دارد و داوطلبان هر منطقه با بچه‌های همان منطقه رقابت می‌کنند و رقابت آن‌ها با سایر مناطق نیست، بنابراین وجود تأثیر سوابق تحصیلی باعث می‌شود که دوباره به مدرسه رجوع شود.

آیا امکان الکترونیکی شدن کنکور وجود دارد؟

پورعباس از برگزاری کنکور الکترونیکی به صورت آزمایشی از سال آینده خبر داد و افزود: ما در مسیر الکترونیکی کردن آزمون‌ها حرکت کردیم و شرکت‌های دانش بنیان پیشنهاد‌هایی خوبی آورده اند که در حال کار روی آن هستیم، نرم افزار‌های مورد نظر آماده است و باید شرایط سخت افزاری آن آماده شود، قصد داریم علاوه بر پاسخنامه‌ها، دفترچه‌ها را هم رقومی و دیجیتالی کنیم کنیم و شخصی سازی کامل را اجرا کنیم. البته اجرای کامل آن بستگی به بودجه دارد و بسته به کمک دانش بنیان برای اجرای کامل آن دارد. از سوی دیگر در سراسر کشور باید سالن‌های مجهز تهیه شود که در برخی از استان‌ها اجرا شده، اما در برخی دیگر از استان‌ها کار باقی مانده است.

به گفته پورعباس؛ کنکور ۱۴۰۳ الکترونیکی به صورت آزمایشی برای حدود ۳۰ هزار داوطلب اجرا می‌شود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برگزاری کنکور 1403 مطالعه مقاله زیر توصیح میشود:

پیشنهاد مطالعه  نحوه برگزاری کنکور 1404 و اتفاقات جدید آن
لینک کوتاه مقاله:
جدیدترین اخبار
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید