بررسی مجدد مصوبه کنکور در مجلس

بررسی مجدد مصوبه کنکور در مجلس

مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی با الزام به همترازی ناممکن نمرات نهایی در سال‌های مختلف، اعتبار دوساله ترازهای کنکورهای متفاوت، الزام به دوبار برگزاری کنکور در سال علی‌رغم یک بار پذیرش و تناقضات این‌چنین درکنار تحمیل خرید کتب تشریحی و حل‌المسائل برای شرکت داوطلبان در امتحانات نهایی و همچنین برگزاری چندین باره امتحانات چه برای دانش آموزان و چه برای فارغ التحصیلان نظام قدیم و جدید (ترمیم نمرات امتحانات نهایی) مستقیما موجب تشکیلات غیرضرور شده‌است و معضلات اداری لاینحلی را ایجاد کرده است اما مصوبه اخیر مجلس تمامی این تشکیلات و مشکلات را به حداقل ممکن می‌رساند.

یکی دیگر از ایرادها از سوی شورای نگهبان، در خصوص اصل ۵۷ قانون اساسی اعلام شده‌است.
مجلس در تاریخ ۱۳۹۲/۰۶/۱۰ اقدام به تصویب قانون سنجش و پذیرش دانشجو نموده‌است و شورای محترم نگهبان در همان زمان این قانون را تایید و در نهایت توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است اما متاسفانه شورای نگهبان، اکنون اقدام نمایندگان مجلس در تصویب اصلاحیه بر قانون مصوب و تایید شده خود را در حدود صلاحیت مجلس نمی‌بینند و این را دخالت در وظایف سایر نهادهای سیاستگذار می‌نامند! در حالی که مطابق قانون اساسی، تنها نهاد قانونگذار، مجلس شورای اسلامی است و طبق بند ۱۴ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری، شوراها می‌بایست صلاحیت ذاتی مجلس شورای اسلامی را رعایت نمایند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: پیرو جلسه‌ دیروز با حضور برخی اعضای کمیسیون آموزش و سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس، مصوبه رد شده از شورای نگهبان مجدداً در کمیسیون آموزش بررسی و به صحن ارجاع می‌شود.

محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در خلال جلسه عصر (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: پیرو جلسه دیروز با حضور برخی اعضای کمیسیون آموزش و سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس، مصوبه رد شده از شورای نگهبان مجدداً در کمیسیون آموزش بررسی و به صحن ارجاع می‌شود.

وی گفت: اگر پیشنهاد جدیدی هم توسط نمایندگان بارگذاری شود در صحن رای گیری خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس همچنین تأکید کرد: تأثیر قطعی معدل یا باید با تعویق چند ساله یا با کاهش مواجه شود.

با اینکه مصوبه تغییرات کنکور توسط شورای نگهبان رد شد اما هنوز هم اخباری مبنی بر احتمال تغییرات کنکور 1403 به گوش می رسد. و بررسی مجدد مصوبه کنکور در مجلس با ارجاع دوباره به مجلس انجام می شود.

اگر با نحوه برگزاری کنکور 1403 آشنایی ندارید مقاله زیر را حتما مطالعه کنید:

پیشنهاد مطالعه  نحوه برگزاری کنکور 1404 و اتفاقات جدید آن
لینک کوتاه مقاله:
جدیدترین اخبار
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید