بهترین کتاب درس تاریخ کنکور انسانی 1402

معرفی بهترین منبع و کتاب تاریخ برای کنکور انسانی 1402

درس تاریخ یکی از درس های پرحجم رشته انسانی است. از این درس در کنکور انسانی 15 تست مطرح می شود. با کمی زیرکی در مطالعه تاریخ می توانید به راحتی درصد خوبی را در این درس به دست آورید. دقت کنید که برای به دست آوردن رتبه های عالی نباید درسی را کنار بگذارید.

درس تاریخ بیشتر به مطالعه نیاز دارد تا تست زدن اما این همه ماجرا نیست. در درس تاریخ باید بتوانید مطالب پرحجم را با جزئیات زیاد به خاطر بسپارید. پس نحوه مطالعه مهم است. علاوه بر آن تست ها به نظم گرفتن مطالب در ذهن شما خیلی کمک می کنند.

در مشاوره کنکور همیشه یکی از مهم ترین موارد معرفی و خرید بهترین کتاب کنکور است. در این مقاله بهترین کتاب تاریخ کنکور را به شما معرفی می کنیم. با تهیه این کتاب می توانید به خوبی از پس سوالات تاریخ کنکور بربیایید و در برنامه ریزی کنکور خود از کتاب استاندارد استفاده کنید. در ادامه ابتدا نکاتی که قبل از خرید کتاب کنکور تاریخ باید به آن توجه کنید را بیان می کنیم. سپس به سراغ معرفی بهترین منبع تاریخ انسانی می رویم. پس با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب تاریخ کنکور

بهترین کتاب تاریخ کنکور باید از نظر درسنامه و تست به درستی طراحی شده باشد. برای مطالعه تاریخ کامل ترین منبع همان کتاب درسی تاریخ است. اما حجم زیاد کتاب درسی تاریخ باید به صورت طبقه بندی شده و منظم در اختیار دانش آموز قرار بگیرد. پس به درسنامه طبقه بندی شده نیاز دارید.

بهترین منبع تاریخ کنکور باید مطالب کتاب درسی را با استفاده از جدول ها و نمودار ها طبقه بندی کند تا بهتر در ذهن بماند. پس به نحوه طبقه بندی مطالب در درسنامه ها حتما توجه کنید. پس بهترین راه برای مطالعه تاریخ این است که ابتدا کتاب درسی را بخوانید. سپس با درسنامه به مطالب خوانده شده در ذهن خود نظم بدهید.

مقاله مهم  بودجه بندی کنکور 1402 انسانی به صورت موشکافانه!

 

همچنین بهترین کتاب تست تاریخ کنکور، کتابی است که تست های مناسبی برای مرور سریع درس ها داشته باشد. تست های تاریخ کنکور خیلی چالشی نیستند. پس برای تست ها لازم نیست که تیپ بندی های عجیب و غریبی را یاد بگیرید. مهمترین نقش تست ها در تاریخ کمک به مرور سریع مطالب است.

در اینجا به طور خلاصه می توانید با نکات لازم قبل از خرید کتاب کنکور تاریخ آشنا شوید. پس این قسمت را با دقت مطالعه کنید:

  1. سطح بندی کتاب خیلی اهمیتی ندارد.
  2. درسنامه ها باید مطالب را با جدول ها و نمودارها طبقه بندی کرده باشد.
  3. تعداد تست کافی برای مرور سریع هر درس داشته باشد.
  4. آزمون های جامع مروری و شبیه ساز کنکور داشته باشد.

در ادامه به معرفی بهترین کتاب تاریخ کنکور می پردازیم. علاوه بر آن ویژگی های هر کتاب را با جزئیات بررسی می کنیم. پس برای اینکه بهترین منبع تاریخ کنکور را انتخاب کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

کتاب تاریخ جامع خیلی سبز کنکور انسانی

اولین کتابی که به عنوان بهترین کتاب تاریخ کنکور معرفی می کنیم، کتاب تاریخ جامع خیلی سبز است. این کتاب از نظر درسنامه و تست ها ویژگی های مناسب را دارد. با مطالعه درسنامه این کتاب می توانید به راحتی مطالب کتاب درسی را در ذهن خود طبقه بندی کنید.

بهترین کتاب تاریخ کنکور

تست های کتاب تاریخ خیلی سبز هم به صورت درس به درس و هم به صورت آزمون های مروری طرح شده است. پس با تست های این کتاب می توانید مطالب را به خوبی مرور کنید. همچنین با آزمون های جامع مروری می توانید در دوران جمع بندی مطالب را بازیابی کنید.

این کتاب به صورت جامع و تک جلدی است. مطالب هر سه سال به صورت درس به درس در این کتاب قرار گرفته اند. کتاب تاریخ خیلی سبز حدود 400 صفحه دارد. از این تعداد، 200 صفحه مربوط به درسنامه است. برای خرید این کتاب حتما اسم کاملش را به خاطر داشته باشید:

در ادامه ویژگی های درسنامه ها و تست های این کتاب را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم. به این ترتیب می توانید با مطالعه ویژگی های مثبت و منفی هرکتاب بهترین انتخاب را داشته باشید. دقت کنید که برای انتخاب بهترین کتاب تست تاریخ کنکور سطح علمی کتاب ها تفاوتی ندارد. کافی است به ویژگی های درسنامه و تست ها توجه کنید.

 

تحلیل درسنامه کتاب تاریخ خیلی سبز

درسنامه های این کتاب با انواع جدول ها و نمودارها مطالب هر درس را طبقه بندی کرده اند. پس در قدم اول باید کتاب درسی را مطالعه کنید. سپس با استفاده از این درسنامه ها برای به خاطر سپاری مطالب به خودتان کمک کنید. دقت کنید که مطالعه این درسنامه ها به تنهایی کافی نیست!

برخی از مطالب کتاب درسی در درسنامه آورده نشده اند. حتی در برخی قسمت ها، خود درسنامه شما را به مطالعه صفحاتی از کتاب درسی ارجاع داده است. پس استفاده از این درسنامه ها به هیچ وجه نباید جایگزین مطالعه کتاب درسی شوند.

در انتهای کتاب بخشی به اسم ضمائم وجود دارد. در این قسمت تمام شکل های کتاب درسی به همراه توضیحات و زیرنویس آورده شده اند. این بخش را حتما با دقت مطالعه کنید. به این دلیل که تست های شکل دار تاریخ بسیار پرتکرار است.

 

تحلیل تست های کتاب تاریخ خیلی سبز

تست های کتاب تاریخ خیلی سبز با تعداد خوبی برای هر درس طرح شده اند. از تست های تاریخ به دو روش باید استفاده کنید. اول بعد از مطالعه اولیه مطالب که به تثبیت مطالب در ذهن خود کمک کنید. در روش بعدی برای مرور های سریع مخصوصا قبل از آزمون ها از آن ها استفاده کنید.

در کتاب تاریخ خیلی سبز علاوه بر تست های هر درس، مجموعه های آزمونی هم وجود دارد. همچنین انواع مختلفی از تیپ بندی تست ها را مشاهده می کنید.از جمله تنوع تیپ بندی تست ها می توانیم به تست های چند قسمتی، شکل دار، جای خالی و … اشاره کنیم.

تعداد تست های این کتاب حدود 1700 تاست. همچنین پراکندگی تست ها برای هر درس منطقی و متناسب است. برای سال دهم و یازدهم هرکدام حدود 500 تست و از سال دوازدهم حدود 350 تست طرح شده است. بقیه تست ها در قسمت مجموعه آزمون های مروری 15 ساله قرار گرفته اند. همچنین تست های کنکور سراسری هم در کتاب مطرح شده اند.

پاسخ نامه تشریحی تست ها توضیحات خاصی ندارد. صرفا متن کتاب درسی را برای پاسخ برخی از تست ها قرار داده است. پس برای تحلیل سوالات مفهومی بهتر است به متن کتاب درسی مراجعه کنید.

 

کتاب تاریخ جامع مشاوران آموزش کنکور انسانی

دومین و بهترین منبع تاریخ کنکور کتاب تاریخ مشاوران آموزش است. درسنامه های این کتاب به شما برای ساماندهی مطالبی که از کتاب درسی خوانده اید خیلی کمک می کند. علاوه بر آن تست ها با انواع تیپ بندی ها برای تثبیت مطالب و مرور آن ها آماده شده اند.

بهترین کتاب تاریخ کنکور

این کتاب به صورت جامع و تک جلدی است. همه مطالب 3 سال تحصیلی به صورت درس به درس قرار گرفته است. ابتدا درسنامه هر درس را می خوانید و سپس به بخش تست های آن می رسید. این ترتیب درس به درس برای تاریخ بسیار مناسب است چون توالی رخ داد وقایع با نظم خود حفظ شده اند.

نام کامل این کتاب کمک آموزشی تاریخ کنکور به صورت زیر است:

در ادامه درمورد درسنامه ها و تست های این کتاب با جزئیات بیشتری صحبت می کنیم. ویژگی های این کتاب را با دقت مطالعه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

تحلیل درسنامه کتاب تاریخ مشاوران آموزش

همانطور که گفته شد برای درس تاریخ اولین منبع مطالعه، کتاب درسی است. بعد از مطالعه کتاب درسی به درسنامه ای برای طبقه بندی مطالب نیاز دارید. درسنامه کتاب تاریخ مشاوران آموزش همین گونه است. یعنی مطالب کتاب درسی را با استفاده از جدول ها و نمودار ها مرتب کرده است.

ویژگی مهم دیگری که در این درسنامه ها می بینید خط های زمانی وقایع در هر درس است. یعنی تمامی اتفاقات به ترتیب وقوع و با جزئیات طبقه بندی شده اند. این کار باعث می شود جزئیات زیاد کتاب درسی شما را آشفته نکند. به این ترتیب بعد از هربار مطالعه درسنامه مطالب به طور منظم در ذهن شما مرور می شود.

حدود 350 صفحه از این کتاب مربوط به قسمت درسنامه هاست. البته توجه کنید که مطالعه درسنامه به تنهایی کافی نیست. چون برخی از قسمت های کتاب اصلا در درسنامه نیستند. پس از درسنامه به عنوان نظم دهنده مطالب استفاده کنید نه به عنوان منبع مطالعاتی اصلی!

همچنین شکل های کتاب درسی به همراه توضیحات در این درسنامه ها وجود دارند. شکل های تاریخ و توضیحات آن ها بسیار مهم هستند. به این دلیل که در کنکور سراسری تعداد تست های زیادی در ارتباط با شکل ها مطرح می شوند. پس برای مطالعه شکل ها و یادگیری توضیحاتش اصلا تنبلی نکنید!

 

تحلیل تست های کتاب تاریخ مشاوران آموزش

تست های کتاب تاریخ مشاوران آموزش تعداد مناسبی دارد. در مجموع حدود 1700 تست از همه درس های پایه های دهم تا دوازدهم طراحی شده است. پراکندگی این تست ها به سطح سختی یا آسانی هر درس بستگی دارد. برای درس های آسان حدود 30 تست طرح شده است. همچنین درس های سخت حدود 50 تست دارند.

تیپ بندی تست ها به خوبی رعایت شده است. انواع مختلف تست ها شامل سوالات تک قسمتی، چند جزئی، شکل دار و جای خالی هستند. به این ترتیب می توانید مطالب هر درس را با انواع تست ها به چالش بکشید. همچنین برخی از مطالب که در درسنامه نیستند در تست ها سوال دارند. پس پاسخ دادن به تست ها نیازمند مطالعه دقیق کتاب درسی است.

در قسمت پاسخ نامه تشریحی آدرس هر تست در کتاب درسی نوشته شده است. گرچه خود پاسخ نامه خیلی برای تست ها توضیحاتی ندارد. اما ارجاع به کتاب درسی می تواند به تکمیل فرایند یادگیری شما کمک کند. گرچه برخی از تست های سخت در پاسخ نامه تشریحی تحلیل شده اند.

مقاله مهم  روش مطالعه تاریخ برای کنکور

 

نتیجه گیری

برای موفقیت در درس تاریخ کنکور انسانی به سه چیز نیاز دارید. اول از همه مطالعه دقیق کتاب درسی است. در قدم بعدی باید بهترین منبع تاریخ کنکور را تهیه کنید. نهایتا با برنامه ریزی کنکور به طور دقیق به مطالعه و مرور این درس بپردازید.

درس تاریخ کنکور پر حجم است اما با مطالعه هدفمند می توانید به درصد خوبی برسید. پس برای انتخاب بهترین کتاب تست تاریخ کنکور بار دیگر نکات این مقاله را مرور کنید. همچنین اگر برای خرید کتاب تست به مشکلی خوردید حتما با مشاورین دورخیز در میان بگذارید. در کتابسرای دورخیز می توانید خرید کتاب کنکور را با بالاترین تخفیف انجام داده و ظرف چند روز با ارسال پستی رایگان درب منزل خود تحویل بگیرید.

ورود به کتابسرای دورخیز

 

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها