کارنامه کنکور سراسری 99

کارنامه کنکور سراسری 1402

کارنامه اولیه کنکور سراسری معمولاً حدود یک ماه بعد از برگزاری کنکور ، در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد. در این مقاله برای شما توضیح می دهیم هر کدام از جدول های کارنامه ملاک انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 چه معنایی می دهند. برای انتخاب رشته ای درست ، باید کارنامه خود را دقیق بررسی کنید و توضیحات جدول ها را از قبل مطالعه کرده باشید. پس این مقاله را با دقت بخوانید.

کارنامه نهایی اعلام نتایج کنکور سراسری سال 1402، 27 مرداد ماه منتشر شد

انواع کارنامه کنکور سراسری

برای داوطلبانی که در آزمون سراسری نوبت دوم امسال شرکت نمودند سه کارنامه صادر می شود

  • کارنامه اولیه کنکور سراسری
  • کارنامه ملاک انتخاب رشته کنکور سراسری
  • کارنامه نهایی

کارنامه اولیه کنکور سراسری 1402 شامل درصد دروس اختصاصی کنکور داوطلب می باشد.

کارنامه ملاک انتخاب رشته شامل رتبه و تراز کل داوطلب است که میانگین وزنی تراز سابقه تحصیلی و کنکور اختصاصی می باشد.

کارنامه نهایی به داوطلب نشان می دهد آیا رشته های انتخابی را قبول شده یا خیر.

 

کارنامه کنکور سراسری

بررسی بخش های مختلف کارنامه

اطلاعات شخصی

اولین موردی که در کارنامه اولیه کنکور سراسری مشاهده می کنید اطلاعات شخصی مثل کدملی، نام و نام خانوادگی، جنسیت و تاریخ تولد می باشد. در صورت مغایرت باید حتما به سازمان سنجش اطلاع دهید.کارنامه کنکور سراسری 1402 2

سهمیه

نوع سهمیه شما در این قسمت کارنامه کنکور سراسری نمایش داده می شود. هر داوطلب در زمان ثبت نام کنکور ، می تواند متناسب با شرایط خود ، یکی از سهمیه ها را انتخاب کند. داوطلبانی که سهمیه خاص ( مانند خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران ) ندارند ، مشمول سهمیه مناطق ( 1 تا 3 ) می شوند.

مقاله مهم  آشنایی با سهمیه های کنکور 1402
کارنامه کنکور سراسری 1402

 

اطلاعات تحصیلی

در ردیف بعد اطلاعات تحصیلی شما مانند محل اخذ مدرک هر سه پایه و کد سابقه تحصیلی نمایش داده می شود. کد سابقه تحصیلی ، کدی 19 رقمی می باشد که از سایت پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir قابل دریافت است.کارنامه کنکور سراسری 1402

اهمیت محل اخذ مدرک

در رشته هایی همانند فرهنگیان که سهمیه ها به صورت شهرستانی است محل اخذ مدرک بسیار حائز اهمیت می باشد، به طور کلی این سه مورد سهمیه منطقه ای داوطلب را مشخص میکند.

وضعیت بومی داوطلب

علاوه بر سهمیه ، بومی گزینی نیز در انتخاب رشته کنکور سراسری 1402، تاثیرگذار است. نحوه گزینش بسیاری از رشته ها با اولویت بومی گزینی است. به این معنا که شانس قبولی شما در استان خودتان بیشتر از داوطلب دیگری با رتبه مشابه ولی از استان دیگری است. در این بخش استان، قطب و ناحیه بومی داوطلب مشخص شده است.کارنامه کنکور سراسری 1402

وضعیت مجاز به انتخاب رشته در کارنامه کنکور سراسری 1402

در این قسمت می توانید مشاهده کنید که در کدام دانشگاه ها مجاز به انتخاب رشته شده اید. در صورتی که رتبه لازم را کسب کرده باشید ، وضعیت مجاز نمایش داده می شود. توجه داشته باشید که انتخاب رشته های پذیرش دانشجو بر اساس سابقه تحصیلی با رشته های با آزمون در یک فرم انجام می پذیرد.

پذیرش در رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی

بعضی از این رشته محل ها صرفا برای فرهنگیان ارائه شده است. سایر کد رشته محل ها شامل تمام داوطلبان می شود. شما می توانید صرفا بر اساس معدل کتبی دیپلم خود در این رشته ها تحصیل کنید.

دوره های روزانه و نوبت دوم ( شبانه )

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه و شبانه می توانند هر کدام از رشته محل های روزانه و شبانه در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند. تحصیل در دوره روزانه رایگان است ؛ ولی در دوره شبانه خیر. در دوره شبانه دانشگاه هیچ تعهدی نسبت به تأمین مسکن ، خوابگاه ، وام تحصیلی و سایر امور رفاهی دانشجویان ندارد.

دوره های مجازی ، پردیس های خودگردان و مازاد

تمامی داوطلبان کنکور سراسری ، مجاز به انتخاب رشته دوره های مجازی ، پردیس های خودگردان و مازاد هستند.

دانشگاه فرهنگیان ( مراکز تربیت معلم سابق ) و دانشگاه شهید رجایی

داوطلبانی که در آزمون سراسری ، تراز بالای 6000کسب کنند و سایر شرایط را هم داشته باشند مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی می شوند. سایر شرایط عبارت اند از : داشتن حداکثر 40 سال در زمان ورود به دانشگاه ، سلامتی کامل ، بومی بودن در کد رشته انتخابی و معدل کل بالای 15 در دوره متوسطه. در سالهای گذشته حداقل تراز 6500 بود اما امسال کف تراز مجاز به انتخاب رشته کاهش یافته، همچنین حداکثر سن از 22 به 40 سال افزایش داشته است.

پیام نور و غیرانتفاعی

تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی هستند. تنها شرط انتخاب رشته برای این دو دانشگاه صرفاً خرید کارت اعتباری در زمان ثبت نام اولیه کنکور سراسری 1401 می باشد. در صورتی که کارت اعتباری مربوط به آن را خریده باشید می توانید رشته محل های مربوط به این دانشگاه ها را هم در فرم انتخاب رشته خود وارد کنید.

 

مقاله مهم  پشت کنکور ماندن برای 1402 | بمونم یا برم دانشگاه؟
کارنامه کنکور سراسری 1402

پذیرش در رشته های با آزمون ( پذیرش بر اساس آزمون و سابقه تحصیلی)

در این بخش گروه آزمایشی که داوطلب شرکت نموده به همراه انتخاب های مجاز نمایش داده میشود. اگر داوطلب در گروه آزمایشی دیگری مانند زبان خارجی یا هنر شرکت کرده باشد در این قسمت سطر هایی مختص به آن گروه آزمایشی اضافه شده و انتخاب های مجاز داوطلب مشخص میشود.

دانشگاه آزاد اسلامی (بجز 4 رشته)

اگر داوطلب عنوان مجاز را در این بخش مشاهده کند به این معنی است که میتواند تمام رشته های دانشگاه آزاد اسلامی را به جز 4 رشته اصلی انتخاب نماید و انتخاب 4 مورد باقیمانده به صورت جداگانه می باشد.

داوطلب می تواند رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی را که توسط سازمان سنجش پذیرش می شوند در انتخاب های خود بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته سازمان سنجش و آزموزش کشور انتخاب نماید.

بهیاری

در کنکور سراسری، سهمیه‌هایی که تأثیر موثری در امتیازدهی دارند، شامل سهمیه ایثارگران (که با دریافت کد 12 رقمی ایثارگری قابل اثبات است)، سهمیه مناطق، سهمیه خانواده شهدا، سهمیه رزمندگان و سهمیه بهیاران است. آخرین تغییرات دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری نیز به داوطلبان کنکور تجربی این امکان را می‌دهد که در صورت برخورداری از شرایط لازم، از سهمیه بهیاران در کنکور سراسری استفاده کنند.

کارنامه کنکور سراسری 1402

نمرات کل در کارنامه کنکور سراسری 1402

در نهایت در این جدول نمره کل کنکور، سابقه تحصیلی و نهایی داوطلب قابل مشاهده است. نمره کل نهایی میانگین وزنی نمره کل آزمون اختصاصی کنکور و نمره کل سابقه تحصیلی می باشد.

کارنامه کنکور سراسری 1402

مقاله مهم  مشاوره انتخاب رشته کنکور 1402

رتبه کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز شده در دوره های روزانه و نوبت دوم در هر گروه آزمایشی

رتبه در سهمیه منطقه

پیش از این گفتیم که رتبه در منطقه برای همه داوطلبان وجود دارد و بر اساس منطقه 1 ، 2 و 3 سهمیه های متفاوتی به آنها تعلق می گیرد.

رتبه کل در سهمیه نهایی

اگر داوطلب سهمیه به غیر از سهمیه منطقه ای داشته باشد (شامل سهمیه ایثارگران، سهمیه مناطق، سهمیه خانواده شهدا، سهمیه رزمندگان و سهمیه بهیاران) در این قسمت تاثیر داده میشود. توجه داشته باشید که ملاک انتخاب رشته رتبه کل در سهمیه نهایی می باشد. برای داوطلبان بدون سهمیه ایثارگران، رتبه کل در سهمیه نهایی همان رتبه در منطقه نوشته خواهد شد.

آخرین رتبه مجاز در سهمیه نهایی

در این قسمت رتبه آخرین داوطلبی که مجاز به انتخاب رشته شده ( طبق سهمیه داوطلب) قابل مشاهده خواهد بود. اگر داوطلب سهمیه ایثارگران نداشته باشد در این قسمت آخرین رتبه سهمیه در منطقه نمایش داده خواهد شد.

رتبه کشوری بدون اعمال سهمیه

این رتبه ملاک انتخاب رشته های کشوری می باشد. در رشته های کشوری رتبه سهمیه های منطقه اعمال نخواهد شد اما همچنان سهمیه هایی همانند ایثارگران تاثیر خواهد داشت.کارنامه کنکور سراسری 1402

کد دسترسی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد

تمام داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری 1402، مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند. در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری کد دسترسی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمایش داده می شود. با استفاده از این کد و مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ، می توانید انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام دهید.

 

کارنامه کنکور سراسری 1402

جمع بندی و سوالات متداول

برای مشاهده کارنامه کنکور سراسری 1402 چه اطلاعاتی نیاز است؟

طبق اعلام سنجش، برای دسترسی به نتایج، لازم است از نام کاربری خود (کد ملی) و رمزعبور استفاده کنید.

رمزعبور برای ثبت نام ارسال شده است. در صورتی که رمزعبور را فراموش کردید یا ندارید، می‌توانید رمزعبور را با فشردن گزینه “فراموشی رمزعبور” بازیابی کنید. یک پیامک شامل رمزعبور جدید به شماره ای که در سنجش ارسال کرده بودید، ارسال خواهد شد.

آیا برای داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد کارنامه اولیه دیگری صادر می شود؟

خیر. در گذشته کنکور دانشگاه آزاد به طور مستقل برگزار می شد و کارنامه اولیه مستقلی هم داشت. اما الان فقط یک کنکور برگزار می شود. رتبه شما در این کنکور ، معیار انتخاب رشته برای رشته های با آزمون تمام دانشگاه ها است.

آیا انتخاب رشته و صدور کارنامه نهایی رشته های دانشگاه آزاد به طور مستقل انجام می شود؟

بله. انتخاب رشته دانشگاه آزاد و مشاهده نتیجه آن در قالب کارنامه نهایی به طور مستقل و از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود. البته انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در لیست انتخاب رشته سراسری انجام می شود.

 

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .