نحوه برگزاری کنکور 1402

نحوه برگزاری کنکور 1402 | بروزرسانی 24 مرداد 1401

از سال پیش تا الان درباره نحوه برگزاری کنکور 1402 صحبت های بسیاری مطرح شد. بالاخره سازمان سنجش به عنوان برگزارکننده کنکور، در تاریخ 26 تیر 1401 اعلام کرد که تغییرات جدید در کنکور 1402 اجرا می‌شود. در این مقاله به نحوه ی برگزاری کنکور 1402، سوالات و ابهامات برگزاری آن پرداخته و این‌ها را تا حدودی برای شما روشن می‌کنیم. در این مقاله با توجه به آخرین خبر به تایخ 26 مرداد 1401 به نحوه برگزاری کنکور 1402 می‌پردازیم.

به روزرسانی 3 بهمن 1400: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط معاون حقوقی رئیس جمهور رد شده است. پس 5 مصوبه این نهاد لازم‌الجرا نخواهد بود.

به روزرسانی 5 بهمن 1400: طبق مصوبه جدید در جلسه روز سه‌شنبه 5 بهمن 1400 شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأثیر 60% قطعی معدل دروس عمومی و تخصصی از کنکور 1402 شروع به اجرا خواهد شد.

به روزرسانی 17 خرداد 1401: مصوبه قبلی مجددا در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و تصویب شد. جزئیات را در ادامه یا در ویدئو دنبال کنید.

به روزرسانی 26 تیر 1401: سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان نهاد مجری و برگزارکننده کنکور سراسری، در اطلاعیه شماره 2 آزمون سراسری 1402 اعلام کرد که مصوبه 17 خرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم‌الاجرا است.

به روزرسانی 24 مرداد 1401: برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری کنکور در سایت سازمان سنجش اعلام شد.

تغییرات کنکور 1402 به روز رسانی 24 مرداد 1401

در آخرین اطلاعیه‌ای که در سایت سازمان سنجش به تاریخ 24 مرداد 1401 قرار گرفته است، زمان ثبت‌نام و برگزاری کنکور اعلام شد. در جدول زیر می‌توانید این تاریخ‌ها را مشاهده کنید.

عنوان نوبت اول نوبت دوم
ثبت‌نام 8 تا 14 آبان 1401 29 و 30 دی 1401
اجرای آزمون 15 تا 21 فروردین 1402 14 و 15 تیر 1402

 

تغییرات کنکور 1402 به روز رسانی 26 تیر 1401

پس از جلسه 17 خرداد شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، سازمان سنجش اعلام کرده که اگر مصوبه این جلسه تا 15 تیر به ما ابلاغ شود، این تغییرات را در کنکور 1402 اجرا می‌کنیم. تاریخ 15 تیر فرا رسید و از آن‌ جایی که مصوبه آن جلسه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، ابلاغ نشده بود؛ سازمان سنجش در اطلاعیه ای اعلام کرده که کنکور 1402 همانند کنکور 1401 و بدون تغییر برگزار خواهد شد.

اما در تاریخ 26 تیر 1401 سازمان سنجش طی اطلاعیه شماره 2 آزمون سراسری سال 1402 ضمن عذرخواهی، اعلام کرد که با ابلاغ مصوبه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 25 تیر، از این تاریخ مصوبه لازم‌الاجرا است. بنابراین تغییرات جدید در کنکور 1402 اجرا می‌شود.

جزئیات فنی و اجرایی این آزمون پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو اطلاع رسانی خواهد شد.

تغییرات کنکور 1402 به روز رسانی 17 خرداد 1401

به نقل از سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ اعضای شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی پس از چندین جلسه بررسی، طرح اصلاح و تکمیل سیاست‌های سنجش و پذیرش دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه را به تصویب نهایی رساندند.
در جلسه امروز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، سیاست‌های آموزشی و نیز سنجش و پذیرش، با هدف تامین عدالت آموزشی در راستای ایجاد فرصت برابر برای دانش‌آموزان مناطق محروم در ورود به دانشگاه و به ویژه رشته‌های پرطرفدار دانشگاهی بررسی و به تصویب نهایی رسید.

همچنین اعضای شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در ادامه مباحث خود برای اصلاح شیوه سنجش و پذیرش دانش‌آموزان در ورود به دانشگاه، به منظور کاهش فشار روانی ناشی از تعیین تکلیف ۱۲ سال تحصیل آنان در آزمون ۴ ساعته کنکور، سهم کنکور از سنجش توان علمی دانش‌آموزان را از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش دادند. بر این اساس ۶۰ درصد سهم سنجش توان علمی دانش‌آموزان نیز بر اساس سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان آنان تعیین می‌شود.

سیاست‌های جدید به تدریج و در مدت ۴ سال عملیاتی خواهد شد به این نحو که در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط نتایج تحصیلی سال دوازدهم دانش‌آموزان، در سال ۱۴۰۴ نتایج تحصیلی سال‌های یازدهم و دوازدهم و در سال ۱۴۰۵ نتایج تحصیلی و معدل سال‌های دهم تا دوازدهم تعیین کننده سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در سنجش و پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه‌ خواهد بود.

بر این اساس کنکور سالی ۲ بار و تنها از دروس تخصصی هر رشته برگزار خواهد شد و سهمی ۴۰ درصدی در سنجش توان علمی داوطلبان ورود به دانشگاه دارد.

همچنین دانش‌آموزان مجاز خواهند بود برای بهبود معدل و سوابق تحصیلی خود، تا ۱۰ بار در امتحانات سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان شرکت کنند.

 

تغییرات کنکور 1402 به روزرسانی 5 بهمن 1400

به گزارش  خبرگزاری تسنیم؛ در جلسه روز سه‌شنبه 5 بهمن 1400 شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأثیر قطعی معدل پایه دوازدهم در کنکور 1402، تأثیر قطعی معدل پایه یازدهم در کنکور 1403 و تأثیر قطعی معدل پایه دهم در کنکور 1404 مصوب شد.

60 درصد معدل دوره دوم دبیرستان برای دروس عمومی و تخصصی در کنکور نقش دارد و نحوه محاسبه سهم سه سال متوسطه دوم مبتنی بر آیین‌نامه اجرایی خواهد بود که به تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو خواهد رسید.

 

تغییرات کنکور 1402 به روزرسانی 3 بهمن 1400

در خصوص 5 تغییر اساسی در کنکور که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه 1400 به تصویب رسید مشکلات قانونی وجود داشته است. به گزارش خبرگزاری فارس محسن جلواتی قائم مقام دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با اشاره به تناقص مصوبات درباره کنکور، اظهار کرد: ملاک عمل مصوبه مجلس، میانگین معدل نمرات سه سال آخر دبیرستان بوده و اثر مثبت معدل مدنظر است و مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان می‌کند فقط میانگین معدل سال آخر دبیرستان با اثر قطعی ۶۰ درصد ملاک عمل است؛ پس از آنجا که این دو مصوبه با هم در تعارض هستند، وزارت علوم نسبت به این تعارض از معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، استعلام کرد.

وی ادامه داد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به معاون حقوقی رئیس جمهور درباره تعارض بین برخی از مواد قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ با مفاد مصوبه جلسه شماره ۸۴۳ مورخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی نامه نوشت.

جلواتی افزود: معاون حقوقی امور رئیس‌جمهور در پاسخ به آن نامه اعلام کرد «به موجب مصوبه مورخ ۲۰ آبان ۱۳۷۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای یاد شده به عنوان مرجع عالی سیاست‌گذاری در چارچوب سیاست‌های کلی نظام محسوب می‌شود و مجلس شورای اسلامی به عنوان مرجع قانون‌گذاری، در سال ۱۳۹۲ راجع به نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور مبادرت به قانون‌گذاری کرده است و مطابق تدبیر مقام معظم رهبری در مواردی که مجلس شورای اسلامی اقدام به وضع قانون کرده باشد، شورای عالی انقلاب فرهنگی صلاحیت ورود ندارد لذا قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور مصوب ۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ملاک اقدام است».

وی گفت: همانطور که پاسخ را می‌بینید، مصوبه مجلس تقدم داشته،‌در عین حال شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرجع عالی سیاست‌گذاری در چارچوب سیاست‌های کلی نظام محسوب می‌شود اما شورا صلاحیت ورود به این موضوع را نداشته است.

جلواتی تصریح کرد: رونوشت این نامه برای رئیس‌جمهور هم ارسال شده است تا در جریان باشد و بر این اساس ملاک عمل سازمان سنجش همین نامه معاون رئیس‌جمهور باید باشد. البته باید تدابیری اندیشیده شود تا زیرساخت‌ها تأمین شود و با عجله نسبت به حذف کنکور اقدام نشود.

 

وی با بیان اینکه عدالت باید سرلوحه کار باشد، گفت: بر این اساس کنکور ۱۴۰۲ هم مانند کنکورهای سال‌های قبل خواهد بود یعنی مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تیرماه 1400 اجرا نمی‌شود. به بیان دیگر مصوبات 5 گانه شامل تاثیر 60% دروس عمومی (امتحانات) و 40% دروس اختصاصی (کنکور)، برگزاری 2 بار کنکور در سال و غیره برای هیچ کنکوری اجرا نخواهد شد.

 

5 مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ یکم تیرماه 1400

به گزارش ایرنا دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دستور جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دستور این جلسه ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی بود و تصمیمات مهمی در این جلسه اتخاذ شد.

عاملی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۴۸ کنکور در ایران شروع شده خاطر نشان کرد: تصمیمات این جلسه مهمترین تصمیمات 52 سال گذشته در زمینه کنکور به حساب می‌آید.

 

مصوبه 1: تاثیر 60 درصدی سوابق تحصیلی و 40 درصدی کنکور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مصوبه اول مبنی بر این بود که در آزمون سراسری سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۶۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۴۰ درصد خواهد بود.

 

مصوبه 2: کنکور فقط برای دروس تخصصی برگزار می شود

تصمیم دوم این بود که کنکور سراسری مختص دروس تخصصی باشد و دروس عمومی به بخش سوابق تحصیلی منتقل می‌شود و سوابق تحصیلی مبنای ارزیابی نهایی خواهد بود.

 

مصوبه 3: برگزاری 2 کنکور در هر سال

مصوبه سوم برگزار آزمون سنجش (کنکور) دو بار در سال برگزار شود که فشار و اضطراب از روی دانش‌آموزان ما برداشته شود و دانش آموزان ما وقتی در این آزمون شرکت می‌کنند، نگران نباشند که تا سال دیگر فرصت دیگری نخواهند داشت. استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران توضیح داد: به این ترتیب کنکور دو بار برگزار خواهد شد.

 

مصوبه 4: اعتبار برگزاری کنکور 2 سال است

مصوبه چهارم این است که نتایج آزمونی که دانش آموزان در آن شرکت می‌کنند تا دو سال اعتبار خواهد داشت و دانش آموزان می‌توانند از نتایج آن تا دو سال استفاده کنند.

مصوبه 5: دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو حدود و شرایط تعیین کنند

عاملی اظهار کرد: مصوبه پنجم درباره پذیرش بود که دانشگاه‌های کشور می توانند یک حد نصاب برای معدل بگذارند و بر اساس آن مشخص کنند که تا چه معدلی را پذیرش می‌کنند و اگر معدل داوطلب از میزان مشخص پایین‌تر باشد این اختیار به دانشگاه‌ها داده می‌شود که داوطلب را پذیرش نکنند.

برگزاری کنکور 1402

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با این رویکرد که اضطراب زدایی از جامعه داوطلبان کنکور مخصوصا در رشته‌های پر متقاضی انجام شود و هم اینکه سنجش با عمق بیشتری صورت بگیرد و فرد با سوالات کیفی که در طی دوره تحصیل در آموزش و پرورش با آنها رو به رو می‌شود و مورد سنجش قرار می‌گیرد.

عاملی تأکید کرد: واقعیت این است که دانش آموز ۱۲ سال تحصیل می‌کند و این ۱۲ سال تحصیل باید در موفقیت او در دانشگاه بروز داشته باشد. با طرح تاثیر ۶۰ درصد سوابق تحصیلی و ۴۰ درصد آزمون این امکان فراهم می شود تا عمق یادگیری دانش آموز سنجش شود.

وی گفت: مرکز سنجش آموزش و پرورش این امکان را فراهم کرده که سوالات استاندارد شده در سراسر کشور مورد آزمون قرار بگیرد و امیدواریم که این روش شرایطی را فراهم کند که داوطلبان به صورت عادلانه‌تر به دانشگاه وارد شوند و رشته‌هایی که پر داوطلب نیست بدون کنکور برای دانشگاه‌های مقصد خود اقدام کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حال حاضر حدود 87 درصد صندلی‌های دانشگاه ها بدون کنکور پر می‌شود و حدود ۱۳ درصد ظرفیت دانشگاه ها نیازمند شرکت داوطلبان در کنکور دو مرحله‌ای است. این مصوبه از سال ۱۴۰۲ اعمال می‌شود و در کنکور ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این مصوبه اعمال نخواهد شد.

لازم بذکر است بررسی سایر بخش‌های سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در جلسه بعد ادامه خواهد یافت. ایشان در پایان تاکید کرد که تصمیم اتخاذ شده محصول کار کارشناسی گسترده در دو سال گذشته است و تجربه موفق جهان و چالش‌های بزرگ ملی در حوزه سنجش و پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

طرح ساماندهی سنجش و پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه محصول توافق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش و حضور موثر کارشناسان و رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور است.

 

آیا کنکور 1402 حذف می شود؟

بحث حذف کنکور سراسری چند سالی است که به دلیل کاهش استرس داوطلبان و برقرار کردن عدالت آموزشی مطرح شده است اما هنوز هیچ اقدام قطعی برای آن انجام نشده است. از آن جایی که حذف کنکور سراسری فرایندی یک شبه نیست و نیازمند زمان طولانی‌تری است، احتمالا کنکور 1402 هم با کمی تغییر نسبت به کنکور 1401 برگزار شود.

 

نحوه برگزاری کنکور 1402

 

کنکور 1402 برای چه رشته هایی برگزار می شود؟

در حال حاضر حدود 85 درصد رشته‌ها پذیرش بدون کنکور دارند و با استفاده از سوابق تحصیلی پذیرش می‌کنند اما این طرح پاسخگوی رشته‌هایی که رقابت برای قبولی آن ها بسیار بالاست و خواهان بسیاری دارد، نیست و بدون برگزاری کنکور سراسری، امکان ورود به این رشته‌ها وجود ندارد.

پس برای ورود به رشته‌هایی مانند پزشکی ، دندانپزشکی و تعداد دیگری از رشته‌های پرطرفدار، همچنان نیازمند برگزاری کنکور هستیم.

مقاله مهم  رشته های بدون کنکور انسانی
مقاله مهم  رشته های بدون کنکور تجربی
مقاله مهم  رشته های بدون کنکور ریاضی

 

چرا کنکور سراسری حذف نمی شود؟

چند سالی است که با پذیرش 87 درصد رشته‌ها بدون کنکور و تاثیر معدل در کنکور سراسری سعی در حذف کنکور سراسری است. اما در ارتباط با حذف کنکور سراسری مشکلاتی هم وجود دارد که مانع حذف آن می‌شود مانند:

  • نبودن برنامه‌ریزی و همچنین زیرساخت های مناسب و لازم برای حذف کنکور سراسری
  • نبودن آزمون جایگزین برای کنکور سراسری
  • مخالفت برخی از نمایندگان مجلس با این طرح
  • مخالفت سازمان سنجش (سازمان سنجش در واقع یکی از بزرگترین حامیان کنکور سراسری می باشد.)
  • وجود مافیای کنکور: مافیای کنکور هر سال درآمد‌های میلیاردی از این آزمون به دست می آورند.
  • یکسان نبودن آموزش در مدارس مختلف
  • کم بودن تعداد دانشگاه‌ها و رشته‌های برتر

پس تا زمانی که این موانع برداشته نشده و برطرف نشوند، امکان حذف کنکور وجود ندارد و این فرآیندی چند ساله است. با توجه به اخبار 5 بهمن 1400 که در مقاله بررسی شد، حذف کلی کنکور منتفی است.

 

تا مشخص شدن ساز و کار اجرایی مصوبات منتظر بمانید

به داوطلبان کنکور 1402 توصیه می شود تا زمانی که ساز و کار اجرایی پذیرش در دانشگاه به طور قطعی مشخص نشده است در روند مطالعه خود تغییری ایجاد نکنند و با جدیت بر مطالعه عمیق و مفهومی خود تمرکز نمایند.

 

لایحه اصلاح و حذف سهمیه ها

در پی اعتراض‌های چند ساله داوطلبان برای سهمیه‌های تعلق گرفته در کنکور سراسری، لایحه‌ای از طرف وزارت علوم و وزارت بهداشت به مجلس ارایه شده است. در این لایحه سهمیه‌های مهمی مانند بومی گزینی، بومی منطقه ای، بومی قطبی و بومی ناحیه ای حذف شده است.

همچنین امتیاز تسهیلات فرزندان هیئت علمی، سهمیه‌های قهرمانان، حافظان قرآن، کشاورزی و بهیاری نیز حذف شده است. سهمیه منطق 1، 2 و 3  هم به صورت 50 درصد به نسبت شرکت کنندگان اعمال می شود.

ظرفیت پذیرش ایثارگران که به صورت 25 درصد برای ایثارگران 25 درصد و 5 درصد برای ایثارگران 5 درصد بود، به 5 درصد به صورت مازاد تغییر کرد. سهمیه حوادث غیر مترقبه همچنان باقی است و حدنصاب ایثارگران از 70 درصد نمره آخرین نفر به 85 درصد نمره آخرین نفر رسیده است.

 

جمع بندی و خلاصه

خلاصه این مقاله آن است که کنکور 1402 و بعد از آن با تغییراتی برگزار خواهند شد. این تغییرات به شرح زیر هستند:

  • برگزاری 2 کنکور در هر سال و اعتبار 2 ساله آزمون
  • برگزاری کنکور فقط برای دروس اختصاصی
  • تأثیر قطعی معدل (عمومی و اختصاصی) پایه دوازدهم در کنکور 1402 و 1403 به میزان 40 درصد
  • تأثیر قطعی معدل (عمومی و اختصاصی) پایه یازدهم و دوازدهم در کنکور 1404 به میزان 60درصد
  • تأثیر قطعی معدل (عمومی و اختصاصی) پایه دهم در کنکور 1405 به میزان 60 درصد

امیدواریم از تصمیمات فکر نشده و غیرکارشناسی و دائماً متغیری، که استرس و نگرانی را به دانش آموزان تحمیل می کند، جلوگیری شود و تا زمانی که ساز و کار مشخصی برای تغییر کنکور انتخاب نشده، آن را رسانه‌ای و عمومی نکنند تا دانش آموزان و داوطلبین کنکور درگیر حواشی نشوند.

مقالات پیشنهادی:

مقاله مهم  ترمیم معدل برای کنکور 1402: شرایط، هزینه و قوانین
مقاله مهم  تاثیر معدل در کنکور 1402 | طبق خبر 17 خرداد 1401
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
baset
baset
1 سال قبل

سلام … خسته نباشید
تراز کل کنکور دی من چطور در شکل گیریه رتبه مٶثره؟؟؟
ایا تعداد شرکت کنندگان در شکل گیریه تراز اهمیت دارد ؟؟؟
مثلا الان اعلام کردن برای کنکور دی ماه
۴۵٠۵٧٧ نفر شرکت کننده داریم
به تبع این رقم و ارقام برای تیر ماه مطمئنم سه برابر میشه
با این حساب اگر من مثلا ۵٠ درصد میاگین بزنم در دی
و تراز ١٢٠٠٠بهم بده[بصورت فرضی]
کسی که در تیر ماه بخواد تراز ١٢٠٠٠رو برای خودش کنه باید مثلا ٧٠ درصد بزنه با توجه به آمادگی بیشتر داوطلبان

مواردی که گفتم درسته متخصصین عزیز دورخیز؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  baset
1 سال قبل

سلام، درست است که تراز، «تعیین کننده وضعیت داوطلب نسبت به بقیه داوطلبان» است، اما مفهوم آن، نمره کل دواطلب است. مثل یک آزمون تشریحی که 20 نمره دارد و تعداد داوطلبان تاثیری در گرفتن نمره 20 شما ندارد.

کنکور
کنکور
1 سال قبل

ممنون از توضیحات خوبتون

یکتا
یکتا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید.. دروس عمومی تو کنکور ۱۴۰۲ حذف میشن؟؟ ممنونم

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  یکتا
1 سال قبل

سلام. بله

امیر حسین سلطلانی فر
امیر حسین سلطلانی فر
2 سال قبل

کسی نیست یه جواب درست به ما بده؟؟
سوابق تحصیلی فقط خرداد یازدهم و دوازدهم یا چی؟؟

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  امیر حسین سلطلانی فر
1 سال قبل

سلام. در کنکور 1402 و 1403 فقط دوازدهم تاثیر دارد.

مائده اسلامی
مائده اسلامی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
معدل دبیرستان حداقل باید چقدر باشه که ۶۰ درصد کنکور رو بگیریم؟

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  مائده اسلامی
1 سال قبل

سلام. عدد دقیق و یا پیشنهادی برای معدل وجود ندارد. هر چه معدل بالاتر باشد، شانس قبولی بیشتر است؛ مانند درصدهایی که در آزمون کنکور می‌گیرید.