روش مطالعه فیزیک کنکور

فیزیک می‌تواند درسی سرنوشت‌ساز باشد. علت آن هم این است که اکثر بچه ها در این درس ضعیف هستند و همچنین علاقه ای به پیشرفت در این درس ندارند. پس به راحتی با مطالعه و حل تمرین در این درس، می توانیم جهش بزرگی در نتیجه ایجاد کنیم. با ما همراه باشید تا با بررسی روش مطالعه فیزیک کنکور بتوانید راه های پیشرفت در این درس را پیدا کنید.

باید بدانید که حداقل لازمه حل سوالات فیزیک کنکور آشنایی کافی با محاسبات ریاضی است. پس در صورتی که در محاسبات مشکل دارید قدم اول در روش مطالعه فیزیک این است که برای تقویت محاسبات ریاضی هم تلاش کنید. تا به خاطر ضعف در محاسبات دچار مشکل نشوید.

فیزیک کنکور

 

روش مطالعه فیزیک

حالا به بررسی و شناخت روش مطالعه فیزیک می‌پردازیم. برای مطالعه فیزیک شبیه ریاضی باید پس از خرید کتاب کنکور مناسب، مفاهیم را از درسنامه کتاب تست یا جزوه درسی یاد بگیرید. حل سوالات آموزشی در تفهیم موضوع بسیار اهمیت دارد. اصلا تصور نکنید با مطالعه و روخوانی کتاب درسی یا درسنامه یا جزوه برای حل سوال آمادگی پیدا می‌کنید! نه! لازمه این موضوع حل تعداد کافی تست و تمرین می‌باشد.

مقاله مهم  تست آموزشی و زمان دار چیست؟ چرا اهمیت زیادی دارد؟

 

پس این جمله را آویزه گوش خود کنید که:

درس فیزیک مثل روزنامه، خواندنی نیست!

 


در اصل حل سوالات است که شما را در فیزیک با تجربه تر می‎‌کند. هرچه تجربه‌تان بیشتر آمادگی و تسلط و اعتماد به نفس هم بیشتر می شود. پس از حل سوالات آموزشی و اتمام فصل تست‌های مخلوط و کلی از آن فصل باز هم با رویکرد آموزشی حل کنید. مرور و دوره های پیاپی را در فیزیک هم باید مورد توجه داشته باشید. در هر دور مطالعه باید به تعداد مناسبی تست مروری حل کنید. پس از دست کم دو دور می‌توانید کم کم حل تست‌های زماندار را هم شروع کنید. در کل در درس فیزیک، باید بسیار صبور و با برنامه و پرتلاش باشید تا بتوانید یک نتیجه ایده آل بگیرید.

بسیاری از دانش‌آموزان علی رغم تلاش و زحمت زیادی که برای کنکور صرف می‌کنند، در کنکور به رتبه های نجومی می‌رسند. علت اصلی این موضوع غافل شدن از مهارت‌های مهم کنکور است. آزمون مشاوره هوشمند دورخیز می‌تواند سطح آمادگی فنی و مهارتی شما را پیدا و آن را تحلیل کند. این تحلیل طوری است که به صورت آنلاین تمامی مشکلات مهارتی و مشاوره‌ای شما را کشف کرده و برای رفع آن‌ها راهکارهایی به صورت ویس و مقاله‌های مفید ارائه می‌کند.

روش مطالعه فیزیک کنکور 2
مشاوره هوشمند کنکور

آیا دوست دارید یک مشاور بسیار باهوش و حرفه‌ای به شما راهکارهای شخصی کسب رتبه برتر در کنکور را بگوید؟ آیا دوست دارید با دادن یک تست کوچک کلی توصیه و راهکار بگیرید تا با اجرای آنها موفقیت‌تان در کنکور تضمین شود؟

سامانه مشاوره هوشمند دورخیز ، هوشمندانه و حرفه‌ای به شما می‌گوید برای کنکور چکار کنید و چکار نکنید! چون شرایط شما را آنالیز میکند و توصیه‌های شخصی ارائه می‌کند! همین الان شروع کنید!

 

منابع مطالعه فیزیک

خب حالا که روش مطالعه فیزیک را یاد گرفتید، قطعاً می دانید که قدم اول برای شروع و به کار گرفتن روش مطالعه فیزیک،خرید کتاب کمک درسی مناسب است. برای این موضوع هم پیشنهاداتی برای شما داریم. چون معتقدیم لزوماً منبعی که باعث شده داوطلبی در درس فیزیک به درصد 100 کنکور برسد، بهترین منبع برای شما نیست! بهترین منبع، یعنی کتاب و منبعی که باعث پیشرفت شما بشود. به خاط همین در مقالات معرفی بهترین منابع کنکور، منبع ها را به صورت سطح بندی شده معرفی کرده ایم تا از هر سطحی که هستید، بتوانید طبق نیاز خود، بهترین منبع را برای درس فیزیک کنکور انتخاب کنید.

 

بهترین کتاب فیزیک برای رشته ریاضی

خب قطعاً می دانید که درس فیزیک برای شما، بسیار مهم است و اگر بتوانید در این درس، به درصد قابل قبولی برسید، قبولی شما تضمین شده است. پس پیشنهاد می کنیم برای اینکه قدم اول را محکم بردارید، مقاله معرفی بهترین منابع کنکور ریاضی را مطالعه کنید و با خرید کتاب تست عالی،  قدرتمند کار خود را شروع کنید.

مقاله مهم  بهترین منابع کنکور ریاضی 1403

 

بهترین کتاب فیزیک برای رشته تجربی

می دانیم که این درس برای اکثر شما شیرین نیست! ولی رسیدن به هر چیز شیرینی، سختی های خود را هم دارد. پس این سختی را برای یک مدت کوتاه تحمل کنید تا در نهایت به یک شیرینی بزرگ دست پیدا کنید! برای اینکه قدم اول را درست بردارید، حتماً با مطالعه مقاله بهترین منابع کنکور تجربی، انتخاب و خرید کتاب کنکور خود را به درستی انجام دهید.

مقاله مهم  بهترین منابع کنکور تجربی 1403

 

پیش نیازهای فیزیک

در درس فیزیک بهتر است زنجیره‌ها را بشناسید و هر زنجیره را به ترتیب بخوانید. در این صورت بالاترین بازدهی را خواهید داشت. قبل از آن دو مبحث مهم که جزء پیش نیازها محسوب می‌شود را یادبگیرید. اول اندازه‌گیری و کمیت‌های عددی. دوم بردارها و کمیت‌های برداری. بدون آشنایی با این مباحث در حین خواندن فصل‌های بعدی احساس سردرگمی خواهید کرد و در غیر این صورت احتمالاً، روش مطالعه فیزیک که در این مقاله به شما آموزش دادیم، برای شما نتیجه بخش نخواهد بود.

 

فصل های زنجیره ای فیزیک

حالا سراغ معرفی زنجیره‌ها می‌رویم. زنجیره اول نور نام دارد. برای نظام قدیم این زنجیره شامل آینه تخت و سایه، آینه کروی، شکست نور و منشور و عدسی‌های کروی می‌شود. زنجیره دوم حرکت نام دارد که شامل حرکت‌شناسی، دینامیک، کار و انرژی و حرکت نوسانی است. زنجیره سوم ویژگی‌های فیزیکی مواد شامل چگالی و فشار است. زنجیره چهارم گرما، تعادل گرمایی و قانون گازها و ترمودینامیک است.


زنجیره پنجم الکتریسیته است که شامل الکتریسیته ساکن، خازن، الکتریسیته جاری و مدارها است. زنجیره ششم با نام مغناطیس شامل مغناطیس و القای الکترومغناطیسی است. زنجیره هفتم موج است که فصل‌های نوسان، موج‌های مکانیکی، صوت و موج الکترومغناطیسی را در برمی‌گیرد. زنجیره هشتم هم فیزیک جدید شامل فیزیک اتمی و ساختار هسته می‌باشد. شما می‌توانید هر زنجیره را از ابتدا شروع کنید و تا انتها پیش بروید. در کنار یک زنجیره به طور موازی مطالعه یک زنجیره دیگر هم امکان‌پذیر است. برای انتخاب زنجیره ها هم پیشنهاد می کنیم حتماً بودجه بندی فیزیک کنکور را بررسی بکنید و بعد برای نحوه مطالعه و برنامه ریزی خود تصمیمی بگیرید. ما این کار را برای شما راحت کرده ایم و بودجه بندی فیزیک کنکور را در مقاله جداگانه، آن هم مخصوص هر دو رشته ریاضی و تجربی منتشر کرده ایم. این دو مقاله را از دست ندهید!

مقاله مهم  بودجه بندی کنکور 1402 ریاضی به صورت موشکافانه!
مقاله مهم  بودجه بندی کنکور 1402 تجربی به صورت موشکافانه!

 

صحبت پایانی

با رعایت کردن این سیر مطالعاتی کار شما در روش مطالعه فیزیک ساده تر و اصولی تر خواهد بود. در درس فیزیک پشتکار و صبر بسیار مهم بوده و کمک می‌کند هرچه سریعتر بر قله این درس بایستید. پس صبور باشید و منتظر یک تحول بزرگ یک شبه نباشید. شما باید یک مطالعه مستمر و هوشمند به روش هایی که گفتیم داشته باشید تا در نهایت به نتیجه برسید. خرید منابع کنکور مناسب و درست برای مطالعه، استفاده از روش درست مطالعه و بعد مرور های به موقع و یک جمع بندی خوب از فصل و در نهایت هم صبر، راه رسیدن به موفقیت در فیزیک کنکور است.

اگر به دنبال روش‌های پیشرفته مطالعه و تست‌زنی در درس فیزیک هستید، پکیج فنون موفقیت در کنکور که در کادر زیر معرفی شده یک گنجینه کامل از تجربیات رتبه‌های برتر را در خود دارد. توصیه می‌کنیم حتماً با آن آشنا شوید.

فنون موفقیت در کنکور
پکیج فنون موفقیت در کنکور

این پکیج شامل آموزش روش مطالعه دروس و فنون و تکنیک‌های تست زنی و یادگیری مخصوص کنکور است.

با استفاده از این پکیچ می‌توانید مطالعه سریع و پربازدهی داشته باشید و سریعتر درس‌ها را یاد بگیرید و فراموش نکنید! همچنین بتوانید در آزمون‌های آزمایشی و کنکور با استفاده از تکنیک های تست زنی بهتر عمل کنید.

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کریم خان زند
کریم خان زند
2 سال قبل

سایتتون عالیه دم شما گرم خسته نباشید

سیده زهرا
سیده زهرا
3 سال قبل

سپاس فراوااااان😊

soheil
soheil
4 سال قبل

وقت بخیر
برا جمع بندی، تست های کلی کار نمیکنم بلکه مباحث هر زنجیره رو باهم کار میکنم **
روش درستیه🤔