بهترین کتاب عربی اختصاصی کنکور

بهترین کتاب درس عربی کنکور انسانی 1403

معرفی بهترین منبع و کتاب عربی برای کنکور انسانی 1403

درس عربی انسانی به عنوان یکی از درس های انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است و در مشاوره کنکور انسانی هم همیشه روی این موضوع تاکید می شود. با هر سطح علمی که باشید باید درصد خوبی را در عربی انسانی بدست بیاورید. چون درصد بالا در درس های اختصاصی کلید رسیدن به رتبه های خوب در کنکور است.

در این مقاله به معرفی بهترین کتاب عربی انسانی در کنکور می پردازیم تا با استفاده از بهترین منابع برنامه ریزی کنکور خود را اجرا کنید. در قدم اول نکاتی که لازم است قبل از خرید کتاب کنکور عربی بدانید را به طور کامل توضیح می دهیم. در ادامه با توجه به سطح علمی شما یعنی ضعیف تا قوی، بهترین منبع عربی انسانی کنکور را بررسی کرده ایم.

نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب عربی انسانی کنکور 1403

برای انتخاب بهترین کتاب تست عربی انسانی کنکور لازم است که به درسنامه و نحوه تدریس مطالب توجه ویژه ای داشته باشید. درسنامه ها باید علاوه بر اینکه هر مبحث را به طور کامل توضیح می دهند، طبقه بندی شده باشند. به این ترتیب می توانید مطالب را به صورت منظم در ذهن خود داشته باشید. نکته مهم دیگر در درسنامه، توجه و پرداختن به جملات مهم و متن های کتاب درسی است که باید معنا شده باشند.

تست های بهترین کتاب تست عربی کنکور انسانی باید به تعداد مناسبی طرح شده باشند. کلید رسیدن به درصد خوب در عربی انسانی این است که از هر تیپ سوال به تعداد زیادی تست بزنید. پس به سطح بندی و تعداد تست ها باید به طور ویژه ای توجه کنید.

مقاله مهم  روش مطالعه عربی انسانی برای کنکور

در این قسمت می توانید به طور خلاصه همه نکات لازم قبل از خرید بهترین کتاب عربی اختصاصی کنکور را ببینید:

  1. کتاب باید مطابق با سطح علمی شما باشد. (قوی، متوسط، ضعیف)
  2. درسنامه ها به طور کامل و مفهومی قواعد را توضیح داده باشند.
  3. ترجمه متن های مهم کتاب درسی در آن ارائه شده باشد.
  4. تست های تیپ بندی شده به تعداد کافی برای مبحث وجود داشته باشد.
  5. سطح بندی تست ها به خوبی رعایت شده باشد. (آسان تا سخت)
  6. پاسخ نامه تشریحی نکات هر تست را به خوبی تحلیل کرده باشد.

در ادامه مقاله به معرفی بهترین منابع عربی انسانی کنکور می پردازیم. یعنی با توجه به سطح تسلط خود می توانید بهترین منبع عربی اختصاصی کنکور را انتخاب کنید. پس با دقت بیشتری ادامه مطالب را بخوانید.

 

بهترین منبع و کتاب عربی کنکور انسانی برای سطح قوی و متوسط

بهترین کتاب تست عربی اختصاصی کنکور برای سطح قوی و متوسط، کتاب عربی اختصاصی خیلی سبز است. این کتاب به طور کامل می توانید همه نکات کنکوری را پوشش دهد. درسنامه های این کتاب به طور کامل و مفهومی هر مطلب را توضیح می دهند.بهترین کتاب عربی کنکور انسانی برای سطح قوی و متوسط

علاوه بر آن تست های خیلی خوبی در این کتاب وجود دارد. این تست ها از همه مبحث های عربی از واژگان تا ترجمه و قواعد طرح شده است. این کتاب به صورت جامع و تک جلدی است. اما به صورت درس به درس و مطابق کتاب های درسی عربی اختصاصی، مطالب را فهرست بندی کرده است. قبل از خرید حتما به اسم دقیق کتاب توجه کنید:

  • کتاب عربی جامع انسانی تست خیلی سبز

در ادامه درمورد ویژگی هر قسمت این کتاب بیشتر توضیح داده ایم. یعنی می توانید مطمئن شوید که در درسنامه ها و تست های این کتاب با چه چیزهایی مواجه خواهید شد. به این ترتیب می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

تحلیل درسنامه کتاب عربی کنکور انسانی خیلی سبز

لحن این کتاب به صورت صمیمی و روان است. پس مطمئن باشید که از خواندن این درسنامه ها خسته نمی شوید. علاوه بر آن بعد از توضیحات هر قسمت با آوردن چند مثال باعث می شود مطلب را به خوبی یاد بگیرید. توجه کنید که توضیحات این درسنامه خیلی جامع و کامل هستند.

نکته مثبت این درسنامه ها این است که تنها به مثال های کتاب درسی بسنده نکرده است. با مثال های خلاقانه و بیشتر به فهم بهتر و آسان تر هر مطلب کمک کرده است. در ابتدای هر درسنامه قواعد آن درس بررسی می شود. درس ها از درس های دهم شروع می شود و تا دوازدهم به طور درس به درس فهرست بندی شده اند.

در قسمت درسنامه همچنین نمونه های تستی حل شده قرار دارد. این تست ها برای تمرین اولیه بعد از مطالعه خیلی کمک کننده است. علاوه بر آن نکات اضافی برای پاسخ گویی به تست ها در تیتر هایی به اسم “لحظه” یا “پرانتز باز” آورده شده اند. به این ترتیب می توانید به خوبی برای پاسخ گویی به انواع تست های کنکور آماده شوید. در قسمت “فن ترجمه” هم به بیان نکات لازم برای تست های ترجمه پرداخته است. همچنین لغات به همراه مترادف و متضاد آن ها در این بخش آورده شده اند. به این ترتیب می توان گفت درسنامه های این کتاب، بهترین منبع عربی انسانی کنکور هستند.

 

تحلیل تست های کتاب عربی کنکور انسانی خیلی سبز

انواعی از تست ها را در این قسمت مشاهده می کنید. از تست های واژگان و ترجمه تا تست های مفهوم و قواعد و درک مطلب در این کتاب به چشم می خورد. همچنین سطح سوالات از متوسط تا سخت مرتب شده است. حتی سوالات واژگان هم در این کتاب سطح بالایی دارند.

با ویژگی های گفته شده می توانید به خوبی به انواع تست های عربی تسلط پیدا کنید. همچنین سوالات در تعداد بالایی طرح شده است. در ابتدا هم تست های تالیفی قرار گرفته اند. در ادامه هم تست های کنکور سراسری قرار گرفته اند. همه این تست ها با رعایت تیپ بندی های مختلف طراحی و طبقه بندی شده اند.

در انتها هم پاسخ نامه تشریحی قرار گرفته است. پاسخ نامه هم به طور کامل همه نکات تست ها را بررسی کرده است. به این ترتیب تحلیل تست ها با پاسخ نامه تشریحی جز ضرورت آموزش شماست.

 

بهترین منبع و کتاب عربی کنکور انسانی برای سطح ضعیف

بهترین کتاب عربی اختصاصی کنکور برای سطح ضعیف، کتاب عربی جامع میکرو گاج است. درسنامه ها همه مطالب لازم برای کنکور را پوشش می دهد. همه نکات گفته شده در سطح مناسب کنکور است. به این ترتیب با این درسنامه می توانید به خوبی سطح خود را ارتقا دهید.

بهترین کتاب عربی کنکور انسانی برای سطح ضعیف

در این کتاب در مجموع 2501 تست قرار گرفته است. تست ها به صورت میکرو طبقه بندی مبحث بندی شده اند. همچنین سطح بندی تست ها از آسان به سخت به خوبی رعایت شده است.

این کتاب به صورت جامع همه مطالب پایه هاب دهم تا دوازدهم را در بر گرفته است. چیدمان درس ها هم به صورت درس به درس و مطابق کتاب درسی است. این کتا بدر مجموع 396 صفحه است. نام کامل این کتاب به صورت زیر است:

  • کتاب عربی انسانی جامع میکرو گاج

در ادامه درمورد ویژگی های درسنامه و تست های این کتاب به تفصیل صحبت می کنیم.

 

 

تحلیل درسنامه کتاب عربی کنکور انسانی میکرو گاج

درسنامه ها با لحنی رسمی نوشته شده اند ولی در حد اعتدال رسمی است و لحن خشکی ندارد. در هر درسنامه ابتدا قواعد و سپس ترجمه آموزش داده می شود. اما توضیحات درسنامه کاملا مفهومی و روان است. همچنین حجم درسنامه ها مناسب است و زیاده گویی نکرده است.

در درسنامه مثال های حل شده ای آورده شده است. این مثال ها باعث می شود کاربرد هرکدام از نکته ها را همان موقع یاد بگیرید. همچنین در این کتاب ترجمه عبارت های مهم درس هم آورده شده است. در کنار آن هم واژگان مترادف و متضاد و جمع های مکسر نوشته شده اند.

 

تحلیل تست های کتاب عربی کنکور انسانی میکرو گاج

بعد از اینکه درسنامه مربوط به قواعد هر درس را مطالعه کردید، به تست های قواعد آن قسمت می رسید. همچنین تست های ترجمه هم بعد از درسنامه مربوط به ترجمه قرار گرفته اند. به طور کلی از هر درس 71 تست طرح شده است.

سطح بندی تست ها از آسان به سخت مرتب شده است. در مجموع سطح اکثر سوالات متوسط است. این تست ها برای فهم عمیق و تمرین بیشتر مطالب ضروری است. پس با برنامه ریزی کنکور اصولی می توانید از این تست ها به خوبی استفاده کنید و سطح خود را افزایش دهید.

پاسخ نامه تشریحی این کتاب مختصر و مفید است. یعنی نکات لازم هر تست را بیان کرده است ولی زیاده گویی نمی کند. به این ترتیب دانش آموز می تواند همه نکات تست ها را بفهمد. همچنین همه گزینه ها در پاسخ نامه بررسی می شوند.

 

بهترین کتاب درک مطلب عربی اختصاصی کنکور

در این قسمت به معرفی بهترین کتاب تست عربی انسانی کنکور برای درک مطلب عربی می پردازیم. اکثر دانش آموزان از سوالات درک مطلب فراری هستند. زیرا به دست آوردن مهارت در این تست ها زمان بر است. اما وقتی مسلط شوید جز یکی از آسان ترین بخش های سوالات عربی کنکور است.

بهترین کتاب عربی کنکور برای درک مطلب

بهترین منبع عربی اختصاصی کنکور برای درک مطلب، کتاب درک مطلب عربی خیلی سبز است. این کتاب با هدف آموزش تخصصی درک مطلب عربی تالیف شده است. قبل از این که به جزئیات این کتاب بپردازیم، اسم دقیق آن را به خاطربسپارید:

  • کتاب درک مطلب عربی موضوعی خیلی سبز

در ابتدا این کتاب با توضیحاتی بررسی می کند که چطور باید به سوالات درک مطلب پاسخ دهید. سپس به سراغ متن ها و تست ها می رود. به طور کلی مطالب این کتاب در سه فصل نوشته شده اند. فصل اول درمورد متن شناسی و آشنا شدن با انواع تیپ های مختلف سوالات است.

در هر فصل از ابتدایی ترین و ریزترین نکات شروع به صحبت می کند. یعنی در فصل یک می توانید به خوبی دسته بندی انواع متن های درک مطلب را ببینید. همچنین مواردی که در تست ها مطرح می شود هم در این قسمت گفته شده است.

 

بعد از توضیحات هم مثال هایی آورده شده است. به این ترتیب می توانید به خوبی متوجه نکات آن بخش بشوید. از ساده ترین مثال ها برای تفهیم مطالب استفاده کرده است. همچنین با ساده ترین زبان هر مطلب را توضیح می دهد. در فصل دوم تمرین های بیشتری قرار گرفته است.

فصل دوم به اسم “متنک” متن های کوتاهی را به همراه سوالات چهارگزینه ای مطرح کرده است. این قسمت با سوالات کوتاه و ساده شروع می شود. به این ترتیب کم کم می توانید سطح خود را در تست زنی درک مطلب عربی افزایش دهید. در ادامه هم سوالات سخت تر و طولانی تر آورده شده اند.

در فصل سوم هم به تست های درک مطلب عربی می رسید. یعنی فصل آخر این کتاب قسمتی است که باید دانش خود را حسابی محک بزنید. در ابتدا هم تعداد زیادی متن های تالیفی قرار گرفته است. در ادامه آن ها نیز متن های کنکور سراسری آورده شده اند.

در این قسمت هم باز از متن های ساده شروع می کند و در ادامه به متن های سخت تر می رسد. این سطح بندی متن ها به یادگیری دانش آموزان خیلی کمک می کند. همچنبن متن های تالیفی این کتاب مطابق با استاندارد های کنکور سراسری هستند.

پاسخ نامه تشریحی هم در آخرین بخش کتاب قرار گرفته است. در پاسخ های تشریحی هم نکات به طور کامل بیان شده اند. به طوری که مطالعه نکات پاسخ نامه برای یادگیری کامل هر متن ضروری و بسیار مفید است.

 

بهترین کتاب ترجمه و تعریب عربی

مبحث ترجمه عربی خود به تنهایی 30 تا 40 درصد کنکور را شامل می شود. بهتر است برای این مبحث مهم از یک کتاب کم حجم با کارایی بالا استفاده کنید. کتاب مورد نظر ما که جزو بهترین هاست کتاب لقمه طلایی مهر و ماه است. این کتاب درسنامه های مخصوص یادگیری ترجمه عربی دارد و همچنین تعدادی تست هم برای یادگیری این مبحث مهم در آن ارائه شده است. با استفاده از این کتاب از پس حداقل 30% از عربی کنکور به راحتی برمی آیید.

بهترین کتاب عربی کنکور انسانی

این کتاب کوچک و کم حجم است. برای خرید نام دقیق آن را بخاطر بسپارید.

  • ترجمه و مفهوم عربی کنکور لقمه طلایی مهروماه

 

نتیجه گیری در مورد بهترین منابع و کتاب های عربی انسانی

در این مقاله بهترین منابع عربی انسانی کنکور را معرفی کرده ایم تا خرید کتاب کنکور را با آگاهی کامل انجام دهید. در ابتدا ویژگی های لازم برای هر کتاب را توضیح داده ایم. پس از آن با توجه به سطح های مختلف دانش آموزان به معرفی چند منبع پرداخته ایم. یعنی با مطالعه دقیق این مقاله می توانید بهترین منبع عربی انسانی کنکور را به راحتی انتخاب کنید.

کتاب عربی خیلی سبز و عربی میکرو گاج بهترین کتاب های کنکور هستند. در کنار آنها کتاب درک مطلب عربی خیلی سبز و ترجمه عربی مهروماه توصیه می شوند. تمام جزئیاتی که باید درمورد ویژگی این کتاب ها بدانید را در همین مقاله پیدا می کنید. در انتها اگر در انتخاب بهترین کتاب تست عربی انسانی کنکور و خرید کتاب تست از دروس دیگر به مشکل خوردید، حتما از مشاورین دورخیز کمک بگیرید.

 

 

سوالات متداول بهترین منابع و کتاب های عربی انسانی

سوالات شما در مورد بهترین کتاب عربی کنکور

مسلماً خیر. هر فردی به تناسب نیاز و سطح خود باید کتاب تست انتخاب کند. در این مقاله ویژگی های کتاب های مختلف شرح داده شده است.

خیر اینطور نیست! هدف از این مقاله معرفی بهترین ها و پر مخاطب ترین هاست، نه لیست کردن همه کتاب ها! هدف این است که شما سریعتر بتوانید انتخاب کنید. کتاب های خوب دیگری در بازار کنکور و در کتابسرای دورخیز وجود دارند که طبیعتاً نقاط ضعف و قوت خود را دارند.

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها