بهترین کتاب جغرافیا کنکور

بهترین منبع و کتاب درس جغرافیا کنکور 1402

معرفی بهترین منبع و کتاب جغرافیا برای کنکور 1402

جغرافی جز درس های متن محور است. از این درس در کنکور سراسری 15 تست مطرح می شود. برای به دست آوردن درصد خوبی در این درس باید به نکاتی توجه کنید. در قدم اول باید کتاب درسی جغرافی را به خوبی مطالعه کنید. در کنار آن باید با استفاده از بهترین کتاب جغرافی کنکور، مطالب را در ذهن خود طبقه بندی کنید.

انتخاب و خرید کتاب تست یکی از مهم ترین بحث های مشاوره کنکور است. در واقع قبل از برنامه ریزی کنکور، باید منابع تهیه شود. در این مقاله درمورد بهترین کتاب جغرافی کنکور صحبت می کنیم. و کتاب های مختلف جغرافی را بررسی می کنیم. بعد از خواندن این مقاله می توانید بهترین کتاب جغرافی کنکور را برای خود انتخاب کنید. بهترین کتاب جغرافی کنکور ویژگی های قابل توجهی دارد که در این مقاله توضیح می دهیم. در قدم اول مطالعه کتاب درسی مهم است ولی بررسی و حل تست های کنکور هم برای موفقیت در این درس مفید است.

نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب جغرافیا کنکور

درس جغرافی نکات حفطی زیادی دارد. علاوه بر متن کتاب، نقشه ها و جدول ها باید به خوبی به خاطر سپرده شوند. برای این که بتوانید همه جزئیات مطالب را بخوانید باید حتما از کتاب درسی مطالعه کنید. پس منبع اول و اصلی شما برای مطالعه جغرافی کتاب درسی است.

توجه کنید که حجم مطالب و جزئیات در کتاب درسی زیاد است. برای این که این مطالب با نظم کافی در ذهن شما ساماندهی شوند باید از درسنامه طبقه بندی شده استفاده کنید. درسنامه کتاب کمک آموزشی جغرافی باید با استفاده از جدول ها و نمودارها، مطالب کتاب درسی را طبقه بندی کند.

در بهترین کتاب تست جغرافی کنکور تست ها باید به نحوی طرح شده باشند که انواع تیپ سوالات را پوشش دهند. از سوالات مسئله تا شکل و جدول و نقشه حداقل تعداد قابل قبولی تست داشته باشد. علاوه بر آن تست های جغرافی باید به مرور سریع شما کمک کنند. پس تعداد کافی و تیپ بندی مناسب برای تست ها را باید رعایت شده باشد.

در این قسمت به خلاصه ای از تمام نکاتی که قبل از خرید بهترین کتاب جغرافی کنکور باید به آن دقت کنید، اشاره کرده ایم:

  1. کتاب های کمک آموزشی جغرافی سطح بندی متفاوتی ندارند.
  2. درسنامه ها باید به طور طبقه بندی شده مطالب را خلاصه کرده باشند.
  3. تست ها به تعداد کافی و از انواع تیپ بندی ها طرح شده باشد.
  4. جدول ها، شکل ها و نقشه های کتاب درسی در درسنامه بررسی شده باشند.

حالا می توانید ویژگی های لازم بهترین کتاب جغرافی کنکور را به خوبی ارزیابی کنید. در ادامه به معرفی دو منبع عالی و کامل از کتاب های کمک آموزشی جغرافی اشاره می کنیم. همچنین جزئیات درسنامه ها و تست های هر کتاب را به خوبی تحلیل می کنیم.

 

کتاب جغرافی خیلی سبز جامع کنکور

اولین و بهترین کتاب جغرافی کنکور، کتاب جغرافی خیلی سبز است. این کتاب به صورت جامع و تک جلدی است. نکات مهم و جزئیات هر درس در این کتاب به بهترین شکل خلاصه شده است. مطالب هر سه سال دهم تا دوازدهم به صورت درس به درس در این کتاب مرتب شده اند.

بهترین کتاب جغرافیا کنکور

برای خرید این کتاب بهتر است با نام دقیق آن آشنا شوید:

  • کتاب جغرافی جامع تست خیلی سبز

در این کتاب ویژگی های لازم درسنامه به خوبی رعایت شده است. یعنی متن درسنامه به صورت ساده و صمیمی به آموزش نکات کتاب پرداخته است. علاوه بر آن مطالب کتاب درسی با نمودارهای مختلف مرتب شده اند. بنابراین با مطالعه درسنامه می توانید به خوبی مطالب را در ذهن خود طبقه بندی کنید.

تست های این کتاب تیپ بندی مناسبی دارد. همچنین تعداد مناسب تست ها برای هر درس فرصت مرور کافی را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه درمورد ویژگی های مثبت و منفی این کتاب با جزئیات بیشتری صحبت می کنیم. پس ادامه مقاله را با دقت بیشتری بخوانید.

 

تحلیل درسنامه کتاب جغرافی خیلی سبز

دقت کنید که منبع اول مطالعاتی شما برای جغرافی، کتاب درسی است. به هیچ وجه مطالعه درسنامه به تنهایی کافی نیست. درسنامه های جغرافی خیلی سبز 150 صفحه است که مطالب کتاب درسی را به خوبی خلاصه کرده است. همچنین نقشه ها و شکل های کتاب در درسنامه بررسی شده اند.

لحن درسنامه در بیشتر قسمت ها مانند کتاب درسی و رسمی است. اما در برخی از قسمت ها نویسنده با زبان صمیمی تر نوشته است. این ویژگی باعث می شود که از خواندن درسنامه جغرافی خیلی سبز خسته نشوید. دقت کنید که برخی از قسمت های کتاب درسی در درسنامه آورده نشده اند. این قسمت ها را باید حتما از کتاب مطالعه کنید.

قسمت مسائل جغرافی با چند مثال بررسی شده است. مثال های درسنامه برای مسائل کافی نیست. اما در قسمت تست ها به سوالات بیشتری دسترسی دارید. در کل مسائل جغرافی خیلی سخت نیستند. فقط با تمرین بیشتر و حل کردن مرتب تست ها می توانید به تسلط خوبی در این قسمت برسید.

 

تحلیل تست های کتاب جغرافی خیلی سبز

کتاب جغرافی خیلی سبز در واقع بهترین کتاب تست جغرافی کنکور است. با تست های این کتاب می توانید با انواع تست هایی که می تواند از این درس مطرح شود، آشنا شوید. همچنین تعداد تست کافی برای هر فصل دست شما را برای مرورهای سریع باز نگه میدارد.

این کتاب حدود 1200 تست دارد. همچنین پراکندگی تست ها بین درس ها به درستی رعایت شده است. درس های ساده تر تست های کمتری دارند. علاوه بر آن از تک تک مطالب کتاب درسی تست مطرح شده است. پس با داشتن یک برنامه ریزی کنکور مناسب می توانید با بازدهی بالا از این کتاب استفاده کنید.

در این کتاب مجموعه آزمون های 15 تایی هم قرار دارد. این تست های آزمونی به صورت کنکوری شبیه سازی شده اند. در هنگام جمع بندی حتما از این مجموعه سوالات استفاده کنید. توجه کنید که تست های این کتاب اغلب تالیفی هستند. به همین دلیل خلاقیت طراح سوال را در تست ها به وضوح مشاهده می کنید.

در قسمت پاسخ نامه تشریحی، توضیحات مفصلی وجود ندارد. اکثرا به توضیحات خیلی خلاصه بسنده کرده است. مگر درمورد برخی سوالات شکل دار که نیاز به توضیحات بیشتری داشته باشند. پس مهمترین بخش آموزشی در این کتاب مربوط به مطالعه درسنامه و حل کردن تست هاست.

 

کتاب جغرافی مشاوران آموزش جامع کنکور

دومین و بهترین کتاب جغرافی کنکور، کتاب جغرافی مشاوران آموزش است. این کتاب درسنامه کاملی دارد که نکات لازم برای یادگیری بهتر هر درس را به شما آموزش می دهد. علاوه بر آن با رویکر ساماندهی شده مطالب را خلاصه کرده است. اما توجه کنید که خواندن درسنامه به تنهایی کافی نیست.

بهترین کتاب جغرافیا کنکور

این کتاب به صورت جامع و تک جلدی است. مطالب دهم تا دوازدهم به صورت درس به درس در این کتاب قرار گرفته اند. لحن کتاب رسمی است اما با زبان ساده مطالب را آموزش می دهد. برای خرید این کتاب اسم کامل آن را به خاطر بسپارید:

  • کتاب جغرافی جامع کنکور مشاوران آموزش

در ادامه ویژگی های درسنامه ها و تست های این کتاب را به طور کامل بررسی کرده ایم. با مطالعه ادامه این مقاله می توانید با اطمینان بهترین کتاب جغرافی کنکور را برای خود انتخاب کنید.

 

تحلیل درسنامه کتاب جغرافی مشاوران آموزش

درسنامه های این کتاب منبع آموزشی کاملی در کنار مطالعه کتاب درسی است. این درسنامه ها فقط به طبقه بندی مطالب کفایت نکرده اند. در قسمت های مورد نیاز با توضیحات بیشتر باعث افزایش تسلط شما روی مطالب می شود. همچنین شکل ها و جدول های کتاب درسی به طور کامل در درسنامه ها بررسی شده اند.

قسمت مسئله ها هم با حل کردن چند مثال توضیح داده شده است. اما برای تسلط کامل بر مسائل باید حتما تست های بیشتری از این قسمت حل کنید. علاوه بر آن نحوه چینش شکل ها و جدول ها در درسنامه باعث می شود دانش آموزان از مطالعه درسنامه خسته نشوند.

 

تحلیل تست های کتاب جغرافی مشاوران آموزش

تست های کتاب جغرافی مشاوران آموزش جز بهترین کتاب تست جغرافی کنکور دسته بندی می شوند. در این کتاب حدود 1200 تست وجود دارد. تست ها با تیپ بندی های مختلف از سوالات ساده و تک قسمتی تا شکل دار و جای خای طرح شده اند.

پراکندگی تست ها در هر درس هم به خوبی رعایت شده است. با تست های این کتاب می توانید بعد از هربار مطالعه مطالب را در ذهن خود تثبیت کنید. همچنین برای مرور های سریع با حل این تست ها می توانید جزئیات زیادی را در ذهن خود بازیابی کنید.

مقاله مهم  روش مطالعه جغرافیا برای کنکور

 

نتیجه گیری

بهترین کتاب جغرافی کنکور باید درسنامه طبقه بندی شده به همراه تست های کافی داشته باشد. در انتخاب کتاب توجه کنید که درسنامه ها مطالب را به خوبی خلاصه کرده باشند. البته توجه کنید که اولین منبع مطالعاتی شما برای جغرافی باید کتاب درسی باشد.

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها