از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟

از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟ برای کنکور 1403 از کجا شروع کنیم؟ 🏃

وقتی به شروع برای کنکور 1403 فکر میکنید سوالاتی از این دست ذهن شما را پر می‌کند:

  • از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم ؟
  • برای کنکور 1403 از کجا شروع کنم ؟
  • برای کنکور 1403 چگونه شروع کنیم ؟
  • چند ماه برای کنکور بخوانیم ؟
  • ایا از الان میشه کنکور قبول شد ؟
  • چگونه از صفر برای کنکور شروع کنیم ؟
  • برای کنکور از چه پایه ای شروع کنیم ؟
  • شروع از صفر برای کنکور 1403 چطور است؟

پاسخ به همه اینها یعنی شروع به موقع و قدرتمند!  شک نکنید موفقیت در کنکور 1403 در گرو شروعی به موقع و حساب شده است. در این مقاله کامل توضیح میدهیم که پاسخ این سوالات چیست! در این مقاله ۸ اقدام بسیار مهم برای شروعی طوفانی را توضیح می دهیم. با این مقاله دورخیز همراه باشید تا بعداً حسرت روزهای از دست رفته را نخورید. 🙂

ضمنا اگر دوست دارید از خدمات خصوصی ما استفاده کنید در این مقاله میتوانید شماره تماس خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.

 

چون کنکور 1403 نسبت به قبل تغییراتی داشته، نکات این مقاله کاملاً آپدیت شده و با سبک جدید مشاوره کنکور هماهنگ است.

 

 

۱- همه چیز از فکر تو شروع می شود

ذهن آدم ها مهم ترین نقش را در زندگی شان بازی می کند. هر چیزی در روزمره رخ می دهد هم از درون فکر و ذهن آن ها تاثیر می گیرد. برای شروع فرآیند مطالعه حتی برای امتحانات ساده، در صورت نبود تمرکز و وجود داشتن افکار منفی نمی توانیم در آن امتحات نمره خوبی بدست بیاوریم.

حالا تصور کنید این تفکرات منفی چه ضربه های بزرگی بر کنکور و نهایتا سرنوشت فرد وارد می کند. این که استرس و تشویش خواهید گرفت یک امر ناگزیر است و چه بخواهید چه نه، در طول سال کنکور مقداری مضطرب خواهید بود. اما اهمیت موضوع این است که استرس شما کنترل شود و آثار مخربش را بر شما وارد نکند.

 

از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟ برای کنکور 1403 از کجا شروع کنیم؟ 🏃 1
شروع قوی با مشاوره خوب اتفاق می‌افتد!

اگر جداً تصمیم گرفته‌اید از همین الان برای کنکور 1403 شروع کنید و دنبال مسیری مطمئن و روشن برای موفقیت در کنکور هستید، مشاوره و برنامه ریزی خصوصی با رتبه های برتر دورخیز برای شما بهترین گزینه است. کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید و سپس فرم را تکمیل کنید.

شروع برای کنکور 1403

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

چطور برای کنکور 1402 شروع کنیم؟ ذهنیت درست

همه ما در باره قدرت ذهن و تفکرات مثبت کمابیش مطالعه کرده ایم پس اولین قدم شما برای شروع پروسه کنکور این است که ذهن تان را از همه افکار منفی و مخربی که شما را تنها از هدف تان دور می کند تخلیه کنید. در عوض به اتفاقات خوبی که منتظر شماست فکر کنید و همیشه هدف بزرگ تان را تصور کنید در حالی که به آن رسیده اید. در این صورت مطمئنا آینده درخشانی در انتظار شماست.

سبک جدید

جدیدترین روش برای ایجاد ذهنیت مثبت این است که با نحوه عملکرد ذهن‌تان آشنا شوید. ذهن ما آدم‌ها تمایل دارد به شکل اتوماتیک منفی فکر کند! به این پدیده ANT یا Automatic Negative Thought گفته می‌شود. این کار از طریق خطا در تفسیر یا شناخت وقایع اتفاق می‌افتد. راهکار این است که انواع الگوهای شناختی که اشتباه هستند را بشناسید. در این صورت به راحتی از شر افکار منفی خلاص می‌شوید!

انواع خطاهای شناختی مثل تفکر دو قطبی، فاجعه سازی، برچسب زدن، پیش گویی، تعمیم افراطی، فیلتر منفی، شخصی سازی، ذهن خوانی و … است. با جستجوی هرکدام از این عبارات می‌تواند اطلاعات تان را در این زمینه زیاد کنید و تفکرات منفی تان را کنار بزنید!

 

مقاله مهم  مشاوره کنکور 1402

 

۲- بهترین منابع تستی کنکور را تهیه کنید

منابع خوب و استاندارد همیشه از داشته های رتبه برترهای کنکور بوده است. منبع و کتاب قوی باعت می شود دانش آموز انواع تست های ممکن را بشناسد و با روش های تست زنی به خوبی آشنا شود. برای اطلاع از بهترین منابع کنکور 1403 بایستی در ابتدا پرس و جویی داشته باشید و به هیچ عنوان بدون توجه به توصیه ها کتاب نخرید.

افراد موفق در کنکور از منابع خوبی استفاده کرده اند و می توانید از آن ها بپرسید. هم چنین ما در سایت دورخیز بهترین منابع را طی سال ها شناخت بر کنکور به دانش آموزان معرفی می کنیم. برای اطلاع کامل به بخش زیر مراجعه کنید.

سبک جدید

در سال‌های قبل همیشه کتاب‌های تست حرف اول را میزدند. با تغییراتی که در کنکور 1402 و 1403 رخ داده، حالا باید کمی متفاوت عمل کنید. در کنکور 1403 فقط دروس تخصصی وجود دارند. پس کتاب های تست شما باید در این دروس تهیه شوند. اما موفقیت در کنکور 1403 در گروه امتحانات کتبی نهایی هم هست. برای موفقیت در این امتحانات باید کتاب‌های تشریحی و امتحانی تهیه کنید! کتاب‌هایی که درسنامه و نمونه سوال امتحانی و تمرینی را یکجا داشته باشند. البته می‌توانید برای دروس تخصصی سال دوازدهم کتاب‌های تشریحی – تستی تهیه کنید! در این کتاب‌ها درسنامه، نمونه سوال امتحانی و تست وجود دارد.

مقاله مهم  بهترین منابع کنکور 1403 | نکات اورژانسی انتخاب منابع کنکور

 

۳- در بهترین آزمون آزمایشی ثبت نام کنید

شرکت در آزمون های آزمایشی امروزه به ضروری ترین مسائل یک دانش آموز کنکوری تبدیل شده است. موسسات مختلفی در کشور وجود دارند که آزمون های شبیه ساز کنکور را در بازه های دو تا چند هفته یک بار برگزار می کنند. این آزمون ها برای شرکت در کنکور شما را آماده می کنند. بهتر است همزمان با شروع مطالعه برای کنکور شرکت در آزمون ها را هم در نظر داشته باشید.

اما شاید سوالی برایتان پیش بیاید و بخواهید بدانید بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 1403، آزمون های کدام موسسه است؟ هر موسسه ویژگی های منحصر به فردی دارد و یک جواب کلی نمی توان به این سوال داد.

 

هم چنین سوال دیگری که به وجود می آید این که آیا در تابستان ضروری است که در آزمون ها شرکت کنیم؟ گفتیم اگر همزمان با شروع مطالعه برای کنکور 1403، در آزمون ها هم شرکت کنید بهتر است چراکه سریع تر به مهارت های کنکوری دست پیدا می کنید. اما الزامی در این قضیه وجود ندارد و مسئله بسیار مهم تر این است که شرکت در آزمون ها از مهر ماه بطور منظم وجود داشته باشد و بعد از آن صورت نگیرد.

مقاله ای تهیه کرده ایم که در آن ویژگی های هر موسسه مو به مو بررسی شده اند و با مطالعه آن می توانید تصمیم نهایی خود را بگیرید. لینک این مقاله در زیر آورده شده است.

مقاله مهم  بهترین آزمون آزمایشی کنکور 1401 (قلم چی، گاج، گزینه2 یا سنجش؟)

 

سبک جدید

در دو سال گذشته برای بسیاری از داوطلبین در بازه‌هایی از سال کنکور آزمون شخصی توصیه می‌شود. آزمون شخصی برای هر داوطلب جداگانه توسط مشاور طراحی می‌شود و با روند مطالعه او هماهنگ است. این کار دغدغه عقب ماندن یا ناهماهنگی با آزمون را از بین می‌برد. در آکادمی دورخیز آزمون شخصی جزو خدماتی است که مشاور برای شاگرد خود ارائه می‌کند. آزمون های سراسری مثل قلم چی یا سنجش نیز در زمان مناسب خود (معمولاً دوره جمع‌بندی) می‌توانند به داوطلب کمک کنند.

 

۴- شیوه صحیح مطالعه و تست زنی برای کنکور را یاد بگیرید

به خاطر آن که کنکور سراسری بصورت سوالات چهار گزینه ای طرح می شود بنابراین اگر می خواهید در آن موفق شوید باید شیوه های تست زنی و تمام نکات آن را بیاموزید. در طول سال با کار کردن و تمرین بسیار روی منابع تستی درصد عمده ای از این مهارت ها را یاد می گیرید.

موفقیت در کنکور تنها با خوب عمل کردن در جلسه کنکور به دست نمی آید. یعنی فردی که در طول سال تلاش چندانی نمی کند و سعی بر فراگیری مهارت ها نداشته باشد عملا در جلسه کنکور هم قادر نیست موفق ظاهر شود. حال برای آن که بدانید چه کارهایی لازم است اجرا شوند می توانید از تجربیات رتبه های برتر استفاده کنید.

شیوه های صحیح معمولا ماهیت یکسانی دارند منتها در افراد مختلف به شیوه های گوناگونی اجرا می شوند. شناخت روش صحیح برای شما با آزمون و خطا های بسیار اتفاق می افتد.بنابراین حتما هنگام شروع خواندن، سعی کنید تمام روش هایی که فکر می کنید مناسب شما هستند را امتحان کنید و مرتبا آن ها را عوض کنید. نهایتا به روش مناسب خودتان می رسید و با آغاز سال تحصیلی دوازدهم، سردرگم نخواهید بود.

چطور برای کنکور 1402 شروع کنیم؟ شیوه های تست زنی

گروه مشاوره دورخیز در جهت آموزش شیوه های صحیح تست زنی و مطالعه، پکیجی با نام آشنایی با فنون موفقیت در کنکور تهیه کرده است. در این پکیج به دقت روشهایی که طی سال ها آزمون و خطای دانش آموزان موفق به دست آمده اند یک جا گردآوری شده است. ویژگی این بسته ها تخصصی بودن آن ها برای هر یک از رشته های تجربی، ریاضی و انسانی است. برای تهیه این پکیج می توانید از بخش زیر وارد شوید.

مقاله مهم  پکیج فنون موفقیت در کنکور

 

سبک جدید

با تغییرات کنکور حالا نحوه مطالعه تشریحی نهایی اهمیت پیدا کرده است. با استفاده از منابع چند منظوره یا تشریحی دانش آموز باید بداند چطور برای امتحان ریاضی، یا زیست یا عربی یا فلسفه آماده شود که نمره 20 بگیرد. اگر نحوه مطالعه تشریحی و فنون موفقیت در آنها را بلد نباشد 50% از نمره قبولی در دانشگاه از دست می‌رود.

 

۵- با برنامه ریزی و حساب شده درس بخوانید

در زمان حاضر به دلیل وجود مشغله های بسیار برای به انجام رساندن پیش پا افتاده ترین کارها هم به برنامه ای نیاز داریم که حداقل از قبل در ذهن مان چیده ایم. در کنکور اصل برنامه ریزی در همه موارد حرف اول را می زند. به طوری که اگر برنامه ای نباشد هر چقدر هم که با پشتکار تلاش کنید، قطعا نتیجه خوبی کسب نخواهید کرد. برنامه درست به دانش آموز می گوید در روز نیاز به خواندن کدام درس ها دارد و اصلا بایستی چقدر زمان برای مطالعه هر یک اختصاص بدهد.

برای کنکور 1402 چطور شروع کنیم؟ با برنامه ریزی

یک برنامه ریزی دقیق فقط می تواند از دست افراد با تجربه در زمینه کنکور بربیاید. البته این به معنی آن نیست که خودتان نمی توانید برنامه ریزی کنید. مهارت برنامه ریزی به مرور به دست می آید و در ابتدا قاعدتا مهارتی وجود ندارد. برای اطلاع از چگونگی برنامه ریزی کنکور 1403 می توانید مطالعه دقیق مقاله زیر را توصیه می کنیم.

مقاله مهم  برنامه ریزی کنکور 1403 مطابق با آخرین تغییرات

 

سبک جدید

آماده شدن برای امتحانات کتبی نهایی یا امتحانات ترمیم معدل نیاز به این دارد که بخشی از برنامه ریزی کنکور 1403 به مطالعه تشریحی اختصاص پیدا کند. حدود نیمی از ساعت مطالعه شما در طول هفته باید صرف دروس پایه دوازدهم شود و این پایه همزمان باید تستی و تشریحی مطالعه شود. در مقاله بالا نحوه برنامه ریزی برای کنکور 1403 به در نظر گرفتن امتحانات نهایی آموزش داده شده است.

 

۶- برای کنکور 1403 از کجا شروع کنم؟

برای شروع مطالعه باید بدانید که درس های اختصاصی یا تمرینی و مفهومی در اولویت هستند. یعنی تقویت پایه درسی در دروس اختصاصی می تواند دانش آموز را از سطحی پایین به درجات برتر شدن پرتاب کند.

دروس مهم اختصاصی بچه های تجربی اول زیست و بعد شیمی و فیزیک و ریاضی می باشد. بچه های رشته ریاضی بایستی توجه ویژه ای به ریاضی و فیزیک و شیمی داشته باشند. دانش آموزان رشته انسانی هم در دروس ادبیات و  عربی و همچنین فلسفه، اقتصاد و ریاضی تمرکز کنند. ضمنا یادتان باشد در شروع از خود توقعی نداشته باشید و بدانید به مرور زمان و با تلاش بر این دروس مسلط خواهید شد.

برای اینکه بدانید برای کنکور 1403 از کجا شروع کنم؟ ، باید سطح درسی تان را در نظر بگیرید. تقویت دروس اختصاصی به جهت قوی کردن پایه کنکوری شماست اما به این معنا نیست که دروس عمومی را کنار بگذارید. دروس عمومی اگر توسط دانش آموز خوب خوانده شده باشد در کنکور امتیاز بسیار زیادی به حساب می آید. بنابر این به تسلط کافی رسیدن بر دروس عمومی پایه هم توجه کنید.

از کجا برای کنکور 1402 شروع کنیم؟

اگر ضعیف هستید

در کل در ابتدای شروع فرآیند کنکور مقوله دوره و مرور درس های دهم و یازدهم اهمیت زیادی دارد. حال اگر پایه درسی ضعیف باشد از تقویت پایه درسی دهم و یازدهم شروع کند. این اهمیت دو برابر می شود. مرور تمام دروس اختصاصی پایه را در نظر داشته باشید و با برنامه ای منظم می توانید همزمان دو پایه را جلو ببرید که روش بهتری است نسبت به مطالعه دهم سپس یازدهم یا بالعکس. در مقاله برنامه ریزی برای کنکور 1403 مفصل در مورد تقویت پایه توضیح داده ایم.

 

اگر متوسط هستید

اگر در سطح علمی متوسط هستید با تست ها و روش های تست زنی آشنا شوید و در کل بیشتر تستی کار کنید. شما باید در این موقعیت نقاط قوت تان را دائمی کنید و نقاط ضعف را برطرف نمایید. برای انجام این کار به یک برنامه دقیق و منظم نیاز پیدا خواهید کرد که حتما در ابتدای امر هم که شده، از کمک مشاور یا افراد برتر استفاده کنید.

 

اگر قوی هستید

اگر قوی هستید در تست زنی مهارت کسب کنید و به دوره و مرور درس ها بپردازید. بچه های قوی همیشه هنگام شروع کنکور این فرض برایشان بوجود می آید که من حالا همه را بلدم، پس چه خوب می شود اگر جلو جلو دروس دوازدهم را بخوانم. اما پیشنهاد صحیح به این افراد همانند دو گروه قبلی، مرور دروس دهم و یازدهم است. در این حالت نه تنها بر تمامی درس های پایه که ۵۰ درصد کنکور را تشکیل می دهند مسلط می شوید بلکه در طول سال دوازدهم دیگر بدون دغدغه دروس پایه، تمرکزتان را بر ۵۰ درصد دیگر یعنی دروس تشریحی نهایی دوازدهم می گذارید. توصیه ما به شما این است که با حل تست و خصوصاً تست های زماندار و آزمون از بقیه رقبا سبقت بگیرید و مهارت های آزمون را تقویت کنید.

 

سبک جدید

نکات بالا برای کنکور 1403 درست هستند. برای داوطلبین ضعیف یک نکته دیگر وجود دارد: باید روی تقویت پایه درسی ادبیات، عربی و زبان کار شود. این دروس در کنکور نیستند اما برای کسب نمره 20 نهایی، طبیعتاً باید پایه درسی دانش آموز قوی باشد. کسی که عربی راهنمایی و دهم و یازدهم را بلد نباشد هیچ گاه نمی‌تواند عربی دوازدهم را 20 بگیرد!

 

از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟ برای کنکور 1403 از کجا شروع کنیم؟ 🏃 1
شروع قوی با مشاوره خوب اتفاق می‌افتد!

اگر جداً تصمیم گرفته‌اید از همین الان برای کنکور 1403 شروع کنید و دنبال مسیری مطمئن و روشن برای موفقیت در کنکور هستید، مشاوره و برنامه ریزی خصوصی با رتبه های برتر دورخیز برای شما بهترین گزینه است. کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید و سپس فرم را تکمیل کنید.

شروع برای کنکور 1403
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

۷- از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟

اینکه از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟ سوال بسیاری از شماست. دانش آموزان یازدهم در پایان سال بایستی تمرکز زیادی بر دروس یازدهم بگذارند تا با موفقیت امتحانات پایان ترم را پشت سر بگذارند. امتحانات که تمام شد شما می توانید یک هفته مطلقا استراحت کنید و هیچ فعالیت درسی نداشته باشید. بعد از آن استارت کنکور 1403 را بزنید و با توکل بر خدا درس خواندن را شروع کنید. شاید برخی با خودشان فکر کنند که یک هفته فاصله زمانی کمی باشد اما بدانید که رقبای کنکوری شما در سراسر کشور بسیار زیرک هستند و سریع تر از هر آن چه که تصور کنید درسشان را می خوانند و پیش می برند!

توصیه ویژه برای زرنگ‌تر ها: با خواندن این مقاله و مقالات مرتبطی که معرفی شد، از همین الان خود را برای کنکور 1403 آماده کنید. حتی 1 ثانیه را هم از دست ندهید.

 

سبک جدید

با توجه به تغییرات کنکور، در طول سال یازدهم یا موقع امتحانات می‌توانید موضوع رفع اشکالات پایه‌ای را دنبال کنید. یعنی نگاه‌تان باید اینطور باشد که من در کدام درس‌ها مشکل دارم؟ از سال دهم و یازدهم و حتی از دوره راهنمایی، کدام درس‌ها را ضعیف هستم؟ روی همان درس‌ها تمرکز شود و مطالعه برای امتحانات یازدهم با تقویت پایه درسی همسو می‌شود و این بهترین کار است که شما را از دیگران جلو می‌اندازد.

 

۸- از کمک مشاور کنکور استفاده کنید

از قدیم گفته اند کار را به کاردان بسپارید. مشاوران کنکوری که سالها شاگردانی تحت نظارت داشته اند یا آنهایی که خودشان از رتیه های برتر کنکورند و با شناخت درست راه کنکور توانسته اند موفق شوند از کاردان ها در زمینه کنکور هستند. دانش آموزان می توانند با اعتماد به آن ها این راه پر پیچ و خم را طی کنند و موفق شوند.

گروه مشاوره دورخیز موسسه ای با سابقه فعالیت چندساله در زمینه کنکور می باشد و مشاوران فعال در موسسه همگی از رتبه های برتر کنکور و محصلان یا فارغ التحصیلان رشته های مهم مانند پزشکی، داروسازی، حقوق، مهندسی های مختلف و … می باشند.

به این صورت در زمینه هر کدام از رشته های تجربی، انسانی و ریاضی در موسسه مشاور متخصص در همان رشته تحصیلی وجود دارد. هم چنین مشاوران موسسه دورخیز بایستی طبق متد و چارچوب خاص و برنامه ریزی شده ای عمل کنند و این ویژگی آن ها را از سایر مشاوران متمایز می کند.

مشاوره های دورخیز در 4 سطح به دانش آموزان داده می شود. سطح اول طرح یک ستاره، بعدی یک پلاس، سپس دو ستاره و سه ستاره و نهایتا طرح مشاوره طلایی موجود دارد که به ترتیب خدمات بیشتری در اختیار دانش آموز قرار می گیرد.

مشاور کنکور برای شروع کنکور 1402

علاوه بر خدمات ویژه و کنکوری مشاوران دورخیز، خدمات مهم دیگری هم در خود سایت دورخیز ارائه می شود. این خدمات شامل پکیج های بسیار مفیدی به نام پکیج فنون موفقیت در کنکور است که برای هر سه رشته بطور جداگانه تهیه شده است. علاوه بر این بسته های آموزشی، بچه هایی که تحت نظارت موسسه قرار بگیرند به آن ها دفتر برنامه ریزی کنکور VIP داده می شود. افرادی که در مشاوره ثبت نام نکنند هم می توانند این دفتر برنامه ریزی بسیار خاص را از سایت تهیه کنند.

در مقاله سعی شد به سوال از کجا و از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم، جواب داده شود. پس هرچه بتوانید سریع تر شروع کنید قطعا نفعش به خودتان می رسد. همیشه می گویند عجله کار شیطونه، اما برای کنکور 1403 شیطونی کنید و استارت بزنید. 😄

 

از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟ برای کنکور 1403 از کجا شروع کنیم؟ 🏃 1
شروع قوی با مشاوره خوب اتفاق می‌افتد!

اگر جداً تصمیم گرفته‌اید از همین الان برای کنکور 1403 شروع کنید و دنبال مسیری مطمئن و روشن برای موفقیت در کنکور هستید، مشاوره و برنامه ریزی خصوصی با رتبه های برتر دورخیز برای شما بهترین گزینه است. کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید و سپس فرم را تکمیل کنید.

شروع برای کنکور 1403
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

 

سوالات شما در مورد شروع برای کنکور 1403

جواب به این سوال بستگی به زمان دارد. در هر روز و تاریخی بهتر است با توجه به سطح خود مشخص کنید که از کجا درس خواندن را شروع کنید. دهم؟ یازدهم؟ دوازدهم؟ در این مقاله راهنمایی کامل ارائه شده‌است.

شروع هرکاری نیاز به آمادگی دارد. در این مقاله در 8 قدم آمادگی شما را تضمین کرده‌ایم. 8 قدم دقیق و حرفه‌ای: ذهنیت، منابع، آزمون، شیوه مطالعه، برنامه ریزی، از کجا شروع کنیم، مشاور گرفتن.

طبیعتا هر قدر بیشتر باشد بهتر است. اما اساسا پرسیدن این سوال برای به تعویق انداختن شروع و تنبلی است. پس پرسیدن این سوال غلط است.

کنکوری های موفق بجای پرسیدن این سوال تنها شروع میکنند. اجازه ندهید تکرار این سوال در ذهنتان تشویش و اضطراب ایجاد کند. فقط شروع کنید. کسی به شما قول موفقیت نمی دهد. اما خودتان میتوانید موفقیت را تصاحب کنید!

بستگی دارد چقدر زمان داشته باشید. اما مهم ترین کار در این شرایط این است که مباحث پایه ای را بخوانید و سپس سراغ بقیه مباحث بروید. آن وقت اعتماد به نفس یادگیری بقیه مباحث را پیدا خواهید کرد.

برای کنکور باید زنجیره مباحث و وابستگی را در نظر بگیریم. اینکه لزوما از پایه دهم یا دوازدهم بخواهیم شروع کنیم درست نیست. از مباحث پیش نیاز و پایه ای شروع کنید. در دروس عربی، ریاضی، منطق و فلسفه، شیمی معمولا شروع از پایه دهم بهتر است.

برای کنکور 1402 هم سعی کنید ابتدا پایه خود را قوی کنید سپس پیش بروید. مخصوصا در درس های تمرینی و تحلیلی و مساله ای.

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
86 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سینا
سینا
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید من سال دوازدهم انسانی هستم میخواستم بدونم اگه از الان شروع کنم برای کنکور با هدف دانشگاه فرهنگیان میتونم خودمو برسونم و چه ساعت مطالعه ای رو باید داشته باشم

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  سینا
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
شما درقدم اول باید با برنامه ریزی اصولی و شناسایی اهدافتون استارت بزنید پیشنهاد میکنم برای راهنمایی بیشتر با مشاوران مجموعه دورخیز صحبت کنید تا بتونن در مسیر موفقیت شما بهتون کمک کنند

شیما
شیما
6 ماه قبل

سلام . من لیسانس مددکاری اجتماعی دارم ، آیا رشته مددکاری ارزشش را داره که در آزمون ارشد مددکاری شرکت کنم ؟ اصلا مددکاری اونقدر آینده داره که بخوام دو سال وقت بزارم و ارشد مددکاری بخونم ؟ ارشد وزارت علوم بهتره یا وزارت بهداشت ؟ خواهشاً بفرمایید اصلا رشته مددکاری اجتماعی واسش شغل هست که بخوام ارشد بخونم چون اونقدر سرمایه ندارم که بخوام مرکز خدمات مددکاری تاسیس کنم ، فقط خواستم از مشاور که لطف کنه و بگه این رشته ارزش ادامه تحصیل داره یا همین لیسانسش کافیه ؟

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  شیما
6 ماه قبل

سلام.
رسته مددکاری بازار کار متوسطی داره و در مراکز بهزیستی و مددکاری و مشاوره شاغل خواهید شد. بهتر است شرایط استخدام در این مراکز را بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید

رامیتن
رامیتن
7 ماه قبل

من میرم پایه یازدهم ریاضی و اینکه توی فیزیک دهم من خیلی ضعیفم. به نظرتون بهترین کتاب خود آموز به عنوان منبع اول چه کتابی خوبه و چه کتابی به عنوان منبع دوم برای تست زدن خوبه و خواستم بدونم برای من که تا حالا تست کار نکردم چه کتاب تستی خوبه( فیزیک دهم )

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  رامیتن
6 ماه قبل

سلام
برای انتخاب منبع مناسب درس فیزیک کنکور تجربی مقاله زیر پیشنهاد میشود.

بهترین منبع و کتاب درس فیزیک کنکور تجربی

Fatemeh
Fatemeh
7 ماه قبل

سلام منیع ماه اول تابستون اصلا منظم نخوندم
اگر از الان سوره کنم یعنی ماه مرداد آزمون قلم چی هم ثبت نام کنم میشه رتبه خوب امورد؟ میشه ازون افرادی ک از اپل تیر شورت کردن جلوزد؟یا دیگه دیره؟

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  Fatemeh
7 ماه قبل

سلام
اگر تاکنون منظم نخوانده‌اید،طبیعتا نسبت به رقبا زمان کم تری برای آمادگی دارید. با این حال، اگر از الان شروع کنید و به طور جدی و منظم درس بخوانید، هنوز فرصتی برای بهبود رتبه وجود دارد.

علیرضا
علیرضا
8 ماه قبل

سلام من دانش هموز ریاضی هستم و میخواهم بدونم این تابستان دهم را اول تموم کنم بعد به سراغ یازدهم برم یا بلعکس؟

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  علیرضا
8 ماه قبل

سلام
در دروسی که پایه درسیت ضعیفه اول دهم بعد یازدهم، در بقیه دروس برعکس اول یازدهم بعد دهم.

ملیکا
ملیکا
9 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من سال ۹۸ کنکور سراسری شرکت کردم،رشته تحصیلی من گرافیک بود من کنکور عملی رو شرکت نکردم بهم گفتن چون کنکور عملی رو انجام ندادم تاثیر گذاشته رو قبول نشدنم
من قصد اینو دارم که برای دومین بار در کنکور شرکت کنم و این بار کنکور عملی رو هم شرکت کنم میخواستم بدونم باید از کجا شروع کنم

ساغر
ساغر
10 ماه قبل

سلام کنکور ۴۰۳الکترونیکی میشه؟
اگر بشه ما باید چطوری خودمون براش آماده کنیم؟
برای پشت کنکوری احتمال قبول شدن با این تغییر هست؟

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  ساغر
10 ماه قبل

سلام
هنوز به طور قطعی اعلام نشده ولی امکانش هست.
برای آمادگی بیشتر میتوانید آزمون های شبیه ساز آنلاین رو امتحان کنید.
بله حتما احتمال قبول شدن هست و تغییر روش کنکور تاثیری در دانش و تلاش شما نخواهد گذاشت همچنین شرایط برای همه یکسان است، میزان تقلب کاهش پیدا میکنه و نتیجه آزمون بصورت آنی اعلام میشه که همین باعث کاهش خطا و ارائه نمره واقعی شما خواهد شد.

هرانوس
هرانوس
11 ماه قبل

سلام شبتون بخیر
من سال یازدهمی هستم و میخوام از 14فروردین شروع به مطالعه برای کنکور کنم سال دهم رو در طول همون سال خوندم و تا پایان تابستان تموم کردم اما در طول سال یازدهم تا به الان نه دروس یازدهم رو کار کردم و نه دهم رو مرور کردم اما به ساعت مطالعاتی بالا عادت دارم به نظرتون از الان شروع کنم میتونم در کنکور سال آینده رتبه زیر صد بیارم
رشته ام ریاضی هست

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  هرانوس
11 ماه قبل

سلام
بله به شرطی که برای امتحانات خوب تلاش کنید و تابستون دهم و یازدهمو جمع بندی کنید.

رها
رها
1 سال قبل

سلام من ۳۰ سالمه تا سوم دبیرستان ریاضی خوندم الان بخام کنکور ریاضی بدم باید از کجا شروع کنم

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  رها
1 سال قبل

سلام. برای قبولی در دانشگاه نیازه که مدرک دیپلمتونو دریافت کرده باشید، اگر دیپلم ندارید، باید برای امتحانات نهایی دی ماه یا خرداد ماه آماده بشید، می‌تونید همزمان برای کنکور هم استارت کارتونو بزنید. با توجه به اینکه پاسخ جزئی به این سوال رو به‌صورت طولانی‌تر در این پیام نمی‌شه داد، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر تماس تلفنی بگیرید تا بهتر بتونیم راهنمایی کنیم.

ابوالفضل
ابوالفضل
1 سال قبل

سلام،من الان میخوام برم کلاس یازدهم و میخوام برای کنکور ۴۰۳ اماده بشوم،از کی و کجا باید شروع کنم؟چه منابعی نیازه؟

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  ابوالفضل
1 سال قبل

سلام. بهتر است در این تابستان دهم را مرور کنید و در طول سال آینده، روی دروس یازدهم به طور کامل مسلط شوید.
منابع مناسب هر رشته را در مقالاتی جداگانه در سایت توضیح داده‌ایم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .